D66 wil betere spoorverbinding voor Dordrecht

Foto: Rob Dammers, Flickr commercial use allowed

D66 wil dat treinreizigers van en naar Dordrecht een betere treinverbinding krijgen. Sinds de nieuwe dienstregeling van eind 2016, is station Dordrecht een stuk slechter bereikbaar. Er zijn minder intercity’s die Dordrecht aandoen en veel treinen sluiten niet op elkaar aan, waardoor reizigers nu een stuk langer onderweg zijn richting Noord-Brabant en de Randstad. Op aandringen van D66 onderzoekt staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu met de NS hoe de treinverbinding kan worden verbeterd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “D66 wil betere spoorverbinding voor Dordrecht”

Arco Sierts|29.06.17|17:04

Idee: trek de ICdirect-pendel Asd-Shl-Rtd als IR door naar Blaak, Lombardijen, Dordrecht, Prinsenbeek en eindbestemming Breda. Daarmee krijgen ook de iets minder grote stations een directe verbinding met de HSL-Zuid en daarmee een razendsnelle verbinding naar Schiphol en Amsterdam. Dit zou wel eens een forse vervoersgroei kunnen opleveren.

Colete Weeda|30.06.17|15:33

Dat is nu precies het probleem. Om veel reizigers in de IC Direct vanuit Rotterdam naar Breda te krijgen (over de HSL / Moerdijk en verder naar Tilburg en Eindhoven), zijn de ‘gewone’ IC’s tussen Breda via Dordrecht naar Rotterdam e.v. opgeheven !!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

D66 wil betere spoorverbinding voor Dordrecht | SpoorPro.nl

D66 wil betere spoorverbinding voor Dordrecht

Foto: Rob Dammers, Flickr commercial use allowed

D66 wil dat treinreizigers van en naar Dordrecht een betere treinverbinding krijgen. Sinds de nieuwe dienstregeling van eind 2016, is station Dordrecht een stuk slechter bereikbaar. Er zijn minder intercity’s die Dordrecht aandoen en veel treinen sluiten niet op elkaar aan, waardoor reizigers nu een stuk langer onderweg zijn richting Noord-Brabant en de Randstad. Op aandringen van D66 onderzoekt staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu met de NS hoe de treinverbinding kan worden verbeterd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “D66 wil betere spoorverbinding voor Dordrecht”

Arco Sierts|29.06.17|17:04

Idee: trek de ICdirect-pendel Asd-Shl-Rtd als IR door naar Blaak, Lombardijen, Dordrecht, Prinsenbeek en eindbestemming Breda. Daarmee krijgen ook de iets minder grote stations een directe verbinding met de HSL-Zuid en daarmee een razendsnelle verbinding naar Schiphol en Amsterdam. Dit zou wel eens een forse vervoersgroei kunnen opleveren.

Colete Weeda|30.06.17|15:33

Dat is nu precies het probleem. Om veel reizigers in de IC Direct vanuit Rotterdam naar Breda te krijgen (over de HSL / Moerdijk en verder naar Tilburg en Eindhoven), zijn de ‘gewone’ IC’s tussen Breda via Dordrecht naar Rotterdam e.v. opgeheven !!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.