D66 wil betere spoorverbinding voor Dordrecht

Foto: Rob Dammers, Flickr commercial use allowed

D66 wil dat treinreizigers van en naar Dordrecht een betere treinverbinding krijgen. Sinds de nieuwe dienstregeling van eind 2016, is station Dordrecht een stuk slechter bereikbaar. Er zijn minder intercity’s die Dordrecht aandoen en veel treinen sluiten niet op elkaar aan, waardoor reizigers nu een stuk langer onderweg zijn richting Noord-Brabant en de Randstad. Op aandringen van D66 onderzoekt staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu met de NS hoe de treinverbinding kan worden verbeterd.

Tweede Kamerlid Rob Jetten wil dat de NS kijkt wat er beter kan voor de duizenden forenzen uit de regio Dordrecht. “D66 wil een snelle en comfortabele reis van deur tot deur. Reizigers van en naar Dordrecht hebben door minder intercity’s en de slechte aansluiting met de sprinters naar bijvoorbeeld Breda een fors langere reistijd. Wij willen dat de NS zorgt voor betere reistijden.”

Steun Tweede Kamer

De Dordtse D66-fractie is blij met de steun uit de Tweede Kamer. D66 Dordrecht-raadslid Paul Tiebosch: “We zijn blij dat D66-Kamerlid Rob Jetten zich hard maakt voor de bereikbaarheid per trein van Dordrecht. Voor reizigers van en naar Dordrecht is er met het ingaan van de nieuwe dienstregeling een forse verslechtering gekomen in de reistijden en reismogelijkheden.”

“Dit komt met name door het verlies van de doorgaande intercity naar de steden in Brabant. Maar ook reizigers op de MerwedeLingelijn richting Rotterdam ervaren een forse toename van hun reistijd. Wij willen dat staatssecretaris Dijksma in haar gesprekken met de NS ervoor zorgt dat de situatie voor reizigers een stuk verbetert.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “D66 wil betere spoorverbinding voor Dordrecht”

Arco Sierts|29.06.17|17:04

Idee: trek de ICdirect-pendel Asd-Shl-Rtd als IR door naar Blaak, Lombardijen, Dordrecht, Prinsenbeek en eindbestemming Breda. Daarmee krijgen ook de iets minder grote stations een directe verbinding met de HSL-Zuid en daarmee een razendsnelle verbinding naar Schiphol en Amsterdam. Dit zou wel eens een forse vervoersgroei kunnen opleveren.

Colete Weeda|30.06.17|15:33

Dat is nu precies het probleem. Om veel reizigers in de IC Direct vanuit Rotterdam naar Breda te krijgen (over de HSL / Moerdijk en verder naar Tilburg en Eindhoven), zijn de ‘gewone’ IC’s tussen Breda via Dordrecht naar Rotterdam e.v. opgeheven !!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

D66 wil betere spoorverbinding voor Dordrecht | SpoorPro.nl

D66 wil betere spoorverbinding voor Dordrecht

Foto: Rob Dammers, Flickr commercial use allowed

D66 wil dat treinreizigers van en naar Dordrecht een betere treinverbinding krijgen. Sinds de nieuwe dienstregeling van eind 2016, is station Dordrecht een stuk slechter bereikbaar. Er zijn minder intercity’s die Dordrecht aandoen en veel treinen sluiten niet op elkaar aan, waardoor reizigers nu een stuk langer onderweg zijn richting Noord-Brabant en de Randstad. Op aandringen van D66 onderzoekt staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu met de NS hoe de treinverbinding kan worden verbeterd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “D66 wil betere spoorverbinding voor Dordrecht”

Arco Sierts|29.06.17|17:04

Idee: trek de ICdirect-pendel Asd-Shl-Rtd als IR door naar Blaak, Lombardijen, Dordrecht, Prinsenbeek en eindbestemming Breda. Daarmee krijgen ook de iets minder grote stations een directe verbinding met de HSL-Zuid en daarmee een razendsnelle verbinding naar Schiphol en Amsterdam. Dit zou wel eens een forse vervoersgroei kunnen opleveren.

Colete Weeda|30.06.17|15:33

Dat is nu precies het probleem. Om veel reizigers in de IC Direct vanuit Rotterdam naar Breda te krijgen (over de HSL / Moerdijk en verder naar Tilburg en Eindhoven), zijn de ‘gewone’ IC’s tussen Breda via Dordrecht naar Rotterdam e.v. opgeheven !!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.