Een Flirt-trein van NS op station Boxtel

NS start aanbesteding voor nieuw opstelterrein in Amersfoort

NS wil in samenwerking met ProRail een nieuw opstellocatie voor treinmaterieel in Amersfoort bouwen. De spoorvervoerder gaat deze opdracht via een Europese aanbesteding op de spoormarkt brengen. NS organiseert op 22 juni een informatiebijeenkomst waarbij geïnteresseerde partijen zich kunnen laten bijpraten over hoe het nieuwe opstelterrein eruit moet gaan zien.

In de aankomende jaren groeit het aantal NS-treinen met dertig procent. Om deze voertuigen kwijt te kunnen, is extra opstelcapaciteit nodig. De locatie van het nieuwe opstelterrein bevindt zich in Amersfoort op de voormalige Wagenwerkplaats (WWP). Dit gebouw staat op NS-terrein dat in verbinding staat met de spoorinfrastructuur van ProRail. Het opstelterrein dient uiterlijk op 30 maart 2018 klaar te zijn voor het nieuwe treinmaterieel.

Aanbesteding

Het doel van de aanbesteding is om een overeenkomst af te sluiten voor het ontwerp en de bouw (Engineering and Construct) van het opstelterrein. Dit kan met een aannemer of een combinatie van aannemers die in staat is om deze opdracht binnen de planning uit te voeren. De winnende partij of combinatie gaat de huidige spoorcapaciteit van het NS opstelterrein uitbreiden en elektrificeren. Daarnaast wordt er een spooraansluiting naar het bestaande spooremplacement van ProRail gerealiseerd.

Gegadigden dienen zich uiterlijk op 20 juni 2017 voor 13.00 uur aan te melden door een mail te sturen naar miquelle.bousema@ns.nl onder vermelding van ‘Aanmelding informatiebijeenkomst OT Amf WWP’. Na de aanmelding volgt een uitnodiging met daarin relevante informatie zoals de locatie en tijdstip.

Bekijk de aankondiging van de opdracht op Tenderned.

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “NS start aanbesteding voor nieuw opstelterrein in Amersfoort”

Mark Jansen|06.06.17|09:42

Hoe gaat NS dit financieren? En hoe kijkt men naar een terugverdien model?
Ergens moet de aangelegde infra worden terugbetaald en terugverdient.
Mss net als de goederen sector voor huursporen jaarlijks betalen!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.