FLIRT-trein Stadler, station Zwolle

Stadler wint treincontract voor 16 treinen Syntus en Keolis

Stadler heeft een aanbesteding gewonnen voor de levering van zestien elektrische Flirt-treinen voor spoorvervoerders Syntus en Keolis. De treinen gaan vanaf december 2017 rijden op de spoortrajecten Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede. Het gaat om een contract ter waarde van 125 miljoen euro. Dat heeft de Zwitserse treinfabrikant woensdag bekendgemaakt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Stadler wint treincontract voor 16 treinen Syntus en Keolis”

Arco Sierts|03.03.16|18:29

Mooi! Nu ook ff 160 km/u rijden op Zl-Hno en Rat-Nvd :) Er ligt ATB-NG, dus dat is zo gefixt :D

Dat wordt lachen-gieren-brullen: de NS-ProRail-technocratie weigert consequent om slim en pragmatisch 160 te gaan rijden, waarna Syntus het gewoon ff doet op een volgens de NS hopeloos onrendabel boemellijntje :D

Wilt u nog scherper bewijs van de onwil en onkunde bij NS om het spoor optimaal te benutten?

Ronald Bosveld|04.03.16|09:33

Syntus gaat helemaal geen 160 km/h op dat baanvak. Ik heb geen idee waar je die informatie vandaan haalt. Dat een treinstel gekeurd is met een bepaalde maximumsnelheid is heel wat anders. Menig NS materieel heeft ook 160 als Vmax.

Robert Jan Roos|09.03.16|22:13

Syntus, gefeliciteerd met deze bestelling, kwalitatief goed materieel die nu de tweede standaard voor regionale lijnen is geworden.

Zoals bekent is het baanvak (op ontwerp Nijverdal na) niet ingericht voor 160km/h. Of de rest van het baanvak hiervoor geschikt kan worden gemaakt lijkt in iedergeval op de recht stukken mogelijk. Moet nog wel even e.e.a. aangepast worden, zoals overwegen, seinen en andere zaken die bekent zijn. Optimaal benutten van het spoor is meer dan 160 km/h rijden.

Is Zwolle-Kampen voorzien van bovenleiding?

Marieke van Gompel|15.03.16|14:38

Zwolle-Kampen wordt voor de aanvang van de concessie voorzien van bovenleiding: http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2015/12/17/aanbesteding-elektrificatie-en-stations-kamperlijn-van-start/

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Stadler wint treincontract voor 16 treinen Syntus en Keolis | SpoorPro.nl
FLIRT-trein Stadler, station Zwolle

Stadler wint treincontract voor 16 treinen Syntus en Keolis

Stadler heeft een aanbesteding gewonnen voor de levering van zestien elektrische Flirt-treinen voor spoorvervoerders Syntus en Keolis. De treinen gaan vanaf december 2017 rijden op de spoortrajecten Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede. Het gaat om een contract ter waarde van 125 miljoen euro. Dat heeft de Zwitserse treinfabrikant woensdag bekendgemaakt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Stadler wint treincontract voor 16 treinen Syntus en Keolis”

Arco Sierts|03.03.16|18:29

Mooi! Nu ook ff 160 km/u rijden op Zl-Hno en Rat-Nvd :) Er ligt ATB-NG, dus dat is zo gefixt :D

Dat wordt lachen-gieren-brullen: de NS-ProRail-technocratie weigert consequent om slim en pragmatisch 160 te gaan rijden, waarna Syntus het gewoon ff doet op een volgens de NS hopeloos onrendabel boemellijntje :D

Wilt u nog scherper bewijs van de onwil en onkunde bij NS om het spoor optimaal te benutten?

Ronald Bosveld|04.03.16|09:33

Syntus gaat helemaal geen 160 km/h op dat baanvak. Ik heb geen idee waar je die informatie vandaan haalt. Dat een treinstel gekeurd is met een bepaalde maximumsnelheid is heel wat anders. Menig NS materieel heeft ook 160 als Vmax.

Robert Jan Roos|09.03.16|22:13

Syntus, gefeliciteerd met deze bestelling, kwalitatief goed materieel die nu de tweede standaard voor regionale lijnen is geworden.

Zoals bekent is het baanvak (op ontwerp Nijverdal na) niet ingericht voor 160km/h. Of de rest van het baanvak hiervoor geschikt kan worden gemaakt lijkt in iedergeval op de recht stukken mogelijk. Moet nog wel even e.e.a. aangepast worden, zoals overwegen, seinen en andere zaken die bekent zijn. Optimaal benutten van het spoor is meer dan 160 km/h rijden.

Is Zwolle-Kampen voorzien van bovenleiding?

Marieke van Gompel|15.03.16|14:38

Zwolle-Kampen wordt voor de aanvang van de concessie voorzien van bovenleiding: http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2015/12/17/aanbesteding-elektrificatie-en-stations-kamperlijn-van-start/

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.