
Hoge uitval Intercity Direct door windvlagen
Harde wind heeft ervoor gezorgd dat de Intercity Direct in 2015 ruim 236 keer is vertraagd of uitgevallen. De spoorbrug die speciaal is gebouwd voor de HSL Zuid bij Moerdijk is daarbij het grootste knelpunt, omdat de windstoten daar veel sterker zijn dan boven land. De Intercity Direct is gevoelig voor wind en wordt daardoor uit voorzorg vaak geschrapt.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
NS en ProRail zijn in overleg over incidentenbestrijding. Is dat nieuws? Het zou pas nieuws zijn als het na zoveel jaren ook eens tot resultaat zou leiden.
Hoort men wel eens in Denemarken over een hoge treinenuitval over de lange bruggen zoals de Grote Belt ? En nabij Stralsund over de Rügener Brücke ?
Ik vind dit toch wel erg vreemd.
Ken je niet denken voordat je een brug bouwt en wetende dat je met speelgoed treinen gaat rijden?