Flirt-trein, Stadler

Arriva gaat Stadler-treinen rijden in Limburg

Vervoerder Arriva gaat met 36 treinstellen van de Zwitserse fabrikant Stadler rijden in de OV-concessie Limburg. Het gaat om Flirt-modellen die in Nederland ook ingezet gaan worden op de lijn Gouda – Alphen aan den Rijn (NS/Abellio, vanaf 2016) en op de trajecten Zwolle – Enschede en Zwolle – Kampen (Syntus, vanaf 2017). De vervoerder neemt ook enkele treinen over van huidig concessiehouder Veolia.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Arriva gaat Stadler-treinen rijden in Limburg”

Marco van Uden|01.07.15|11:14

Welke Flirt treinen rijden er nu al tussen Heerlen en Herzogenrath? Daar rijdt nu alleen de “Talent” van Bombardier, een compleet andere trein. Die hele paragraaf slaat nergens op, in het persbericht heeft vast iets anders gestaan?

Antoine Berben|02.07.15|20:18

Hopelijk wordt er nu ook aan gedacht om deze treinstellen ook qua techniek zo te laten bouwen dat ze ook met hun soortgenoten elders in Nederland in tractie zullen kunnen rijden en niet alleen maar mechanisch maar ook qua inzet.
Wat mij betreft zou dit een vaste paragraaf van elke concessieverlening mogen worden.

Ted Bezemer|09.07.15|12:51

Om nog maar te zwijgen van het feit dat de huidige vervoerder nog een procedure heeft lopen, mbt een nieuwe gunning van de concessie Limburg.

Erik Creugers|20.01.16|18:03

@Marco van Uden:
In het hele stuk staat nergens dat er tussen Hrln en Herzogenrath momenteel al FLIRT treinstellen rijden. Er staat duidelijk: “De Flirt-treinen GAAN tussen Heerlen en het Duitse Herzogenrath rijden als de elektrificatie-werkzaamheden zijn afgerond.” Beter lezen!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Arriva gaat Stadler-treinen rijden in Limburg | SpoorPro.nl
Flirt-trein, Stadler

Arriva gaat Stadler-treinen rijden in Limburg

Vervoerder Arriva gaat met 36 treinstellen van de Zwitserse fabrikant Stadler rijden in de OV-concessie Limburg. Het gaat om Flirt-modellen die in Nederland ook ingezet gaan worden op de lijn Gouda – Alphen aan den Rijn (NS/Abellio, vanaf 2016) en op de trajecten Zwolle – Enschede en Zwolle – Kampen (Syntus, vanaf 2017). De vervoerder neemt ook enkele treinen over van huidig concessiehouder Veolia.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Arriva gaat Stadler-treinen rijden in Limburg”

Marco van Uden|01.07.15|11:14

Welke Flirt treinen rijden er nu al tussen Heerlen en Herzogenrath? Daar rijdt nu alleen de “Talent” van Bombardier, een compleet andere trein. Die hele paragraaf slaat nergens op, in het persbericht heeft vast iets anders gestaan?

Antoine Berben|02.07.15|20:18

Hopelijk wordt er nu ook aan gedacht om deze treinstellen ook qua techniek zo te laten bouwen dat ze ook met hun soortgenoten elders in Nederland in tractie zullen kunnen rijden en niet alleen maar mechanisch maar ook qua inzet.
Wat mij betreft zou dit een vaste paragraaf van elke concessieverlening mogen worden.

Ted Bezemer|09.07.15|12:51

Om nog maar te zwijgen van het feit dat de huidige vervoerder nog een procedure heeft lopen, mbt een nieuwe gunning van de concessie Limburg.

Erik Creugers|20.01.16|18:03

@Marco van Uden:
In het hele stuk staat nergens dat er tussen Hrln en Herzogenrath momenteel al FLIRT treinstellen rijden. Er staat duidelijk: “De Flirt-treinen GAAN tussen Heerlen en het Duitse Herzogenrath rijden als de elektrificatie-werkzaamheden zijn afgerond.” Beter lezen!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.