Stadler Flirt 3, foto: Abellio

Column: de twee gezichten van NS

Foto: Abellio

Allrail-secretaris generaal Nick Brooks verbaast zich over de in zijn ogen tegenstrijdige houding van NS bij de aanbesteding van spoorconcessies. Waar dochterbedrijf Abellio in Duitsland de strijd aan gaat met Deutsche Bahn omdat het zich benadeelt voelt door de onderhandse aanbesteding van concessies, pleit het moederbedrijf in Nederland voor hetzelfde als DB. Allrail is de Europese branchevereniging van nieuwe toetreders op het spoor.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Column: de twee gezichten van NS”

Wiebe Goossen|02.03.20|13:24

Hiervoor BLIJF ik huiverig, omdat ik tenslotte zeer tevreden ben met NS!

Chris Laarman|02.03.20|15:04

NS is een vervoerbedrijf, DB ook (met daaronder DB Netz, de tegenhanger van ProRail). Zij moeten hun (maatschappelijke) bedrijfsbelang nastreven, en “mogen” zich daarbij als kinderen opstellen.

Ik mis in de klacht hoe DB-dochter Arriva de concessie Limburg won.

In tegenstelling tot Wiebe Goossen voel ik wel voor openbare aanbesteding van zelfs het hoofdnet. Ik ben nog niet vergeten, dat NS de lijnen wilde opgeven die nu onder anderen tot overvolle treinen leiden. Wel deskundig aanbesteden!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Column: de twee gezichten van NS | SpoorPro.nl
Stadler Flirt 3, foto: Abellio

Column: de twee gezichten van NS

Foto: Abellio

Allrail-secretaris generaal Nick Brooks verbaast zich over de in zijn ogen tegenstrijdige houding van NS bij de aanbesteding van spoorconcessies. Waar dochterbedrijf Abellio in Duitsland de strijd aan gaat met Deutsche Bahn omdat het zich benadeelt voelt door de onderhandse aanbesteding van concessies, pleit het moederbedrijf in Nederland voor hetzelfde als DB. Allrail is de Europese branchevereniging van nieuwe toetreders op het spoor.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Column: de twee gezichten van NS”

Wiebe Goossen|02.03.20|13:24

Hiervoor BLIJF ik huiverig, omdat ik tenslotte zeer tevreden ben met NS!

Chris Laarman|02.03.20|15:04

NS is een vervoerbedrijf, DB ook (met daaronder DB Netz, de tegenhanger van ProRail). Zij moeten hun (maatschappelijke) bedrijfsbelang nastreven, en “mogen” zich daarbij als kinderen opstellen.

Ik mis in de klacht hoe DB-dochter Arriva de concessie Limburg won.

In tegenstelling tot Wiebe Goossen voel ik wel voor openbare aanbesteding van zelfs het hoofdnet. Ik ben nog niet vergeten, dat NS de lijnen wilde opgeven die nu onder anderen tot overvolle treinen leiden. Wel deskundig aanbesteden!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.