Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

bezoek Zwolle, bestuurders 5 provincies en minister Noordrijn-Westfalen foto bij persbericht

Vijf Nederlandse provincies en het ministerie van Verkeer in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen hebben afspraken gemaakt over de verbetering van het grensoverschrijdend personen- en goederenvervoer over spoor, weg en water. Ze willen vooral de bestaande barrières wegnemen en de ontwikkeling van Europese corridors stimuleren, zoals de internationale treinverbindingen tussen Amsterdam en Frankfurt en Amsterdam en Berlijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

1 reactie op “Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer”

Pat Rick|27.02.19|11:30

Hopelijk levert het meer op dan in het verleden: derde spoor Emmerik-Oberhausen laat jaren op zich wachten, net als verdubbeling Kaldenkerken-Dulken.

Wat de Duitsers betreft is hun deel van de drielandentrein al gerealiseerd. Alleen Belgie moet daadwerkelijk de trein toestemming geven om te rijden. Het zou goed zijn om de IC naar Schiphol al in Aken te laten beginnen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer | SpoorPro.nl

Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

bezoek Zwolle, bestuurders 5 provincies en minister Noordrijn-Westfalen foto bij persbericht

Vijf Nederlandse provincies en het ministerie van Verkeer in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen hebben afspraken gemaakt over de verbetering van het grensoverschrijdend personen- en goederenvervoer over spoor, weg en water. Ze willen vooral de bestaande barrières wegnemen en de ontwikkeling van Europese corridors stimuleren, zoals de internationale treinverbindingen tussen Amsterdam en Frankfurt en Amsterdam en Berlijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

1 reactie op “Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer”

Pat Rick|27.02.19|11:30

Hopelijk levert het meer op dan in het verleden: derde spoor Emmerik-Oberhausen laat jaren op zich wachten, net als verdubbeling Kaldenkerken-Dulken.

Wat de Duitsers betreft is hun deel van de drielandentrein al gerealiseerd. Alleen Belgie moet daadwerkelijk de trein toestemming geven om te rijden. Het zou goed zijn om de IC naar Schiphol al in Aken te laten beginnen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.