Tram Hofplein Rotterdam, foto: RET

RET ondanks schrappen metrotunnel blij met tramverbinding over Nieuwe Maas

Het openbaar vervoer in Rotterdam slibt dicht. Uit een MIRT-onderzoek blijkt dat er zonder ingrijpen al voor 2030 grote knelpunten bij de tramlijnen op de Erasmusbrug en in de binnenstad ontstaan. Ook de bezetting in de metrolijnen ligt boven de maximale capaciteit. Met de enorme woningbouwambities in Rotterdam komen daar nog meer reizigers bij. Een nieuwe, snelle en hoogwaardige OV-verbinding is noodzakelijk. En die komt er met de nieuwe brug die de oevers van de Nieuwe Maas met elkaar moet verbinden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is verslaggever, journalist en redacteur voor OVPro.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

2 reacties op “RET ondanks schrappen metrotunnel blij met tramverbinding over Nieuwe Maas”

Illya Vaes|03.10.22|14:23

En nu focussen op de klantwaarde (zoals meer directe verbindingen met hoge capaciteit en comfort) in plaats van de alleen voor de eigen navel “ideale” oplossing met veel overstappen en alleen langzame, kleine bussen aansluitend waar de RET op aan lijkt te sturen. Uitbouwen dat tramnet, in plaats van schrappen van trajecten.

Roel Bartlema|11.10.22|16:07

In een interview op TV Rijnmond op 7 oktober maakte RET-directeur Unck duidelijk dat er wat hem betreft een ´sneltram´ over de nieuwe brug moet komen te rijden. Dus met een snelle, kruisingsvrije baan, die op het Zuidplein naadloos aansluit op het traject naar Spijkenisse. Voor het ´stadstramnet´ worden op het ogenblik andere plannen ontwikkeld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.