Twee metrovoertuigen van het GVB in Amsterdam, foto: GVB Verbindt

‘Structurele problemen teisteren nieuw metrosysteem Amsterdam’

Foto: GVB Verbindt

De aanhoudende metrostoringen sinds de ingebruikname van het nieuwe beveiligingssysteem CBTC lijken voorlopig niet oplosbaar. De oudere metrostellen uit de jaren negentig zijn eigenlijk niet geschikt om te rijden onder het nieuwe systeem, hoewel ze hier wel voor omgebouwd zijn. Met dwangremmingen, vertragingen en onveilige situaties als gevolg, blijkt uit gesprekken tussen AT5 en betrokken GVB-personeel.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “‘Structurele problemen teisteren nieuw metrosysteem Amsterdam’”

Marc Busio|15.01.22|13:20

‘Oud’ rollend materieel dat niet kan omgaan met een modern beveiligingssysteem, waar hebben we dat eerder gehoord? Het ziet er dus naar uit dat de Amsterdamse metroreiziger op dezelfde jarenlang durende ellende van uitval en vertraging getrakteerd gaat worden als de treinreizigers van de Intercitydirect op de HSL-Zuid. Dit doet het ergste vermoeden m.b.t. de invoering van ERTMS op het gehele Nederlandse spoorwegnet. Begin er dus niet aan!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Structurele problemen teisteren nieuw metrosysteem Amsterdam’ | SpoorPro.nl
Twee metrovoertuigen van het GVB in Amsterdam, foto: GVB Verbindt

‘Structurele problemen teisteren nieuw metrosysteem Amsterdam’

Twee metrovoertuigen van GVB in Amsterdam GVB Verbindt

De aanhoudende metrostoringen sinds de ingebruikname van het nieuwe beveiligingssysteem CBTC lijken voorlopig niet oplosbaar. De oudere metrostellen uit de jaren negentig zijn eigenlijk niet geschikt om te rijden onder het nieuwe systeem, hoewel ze hier wel voor omgebouwd zijn. Met dwangremmingen, vertragingen en onveilige situaties als gevolg, blijkt uit gesprekken tussen AT5 en betrokken GVB-personeel.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “‘Structurele problemen teisteren nieuw metrosysteem Amsterdam’”

Marc Busio|15.01.22|13:20

‘Oud’ rollend materieel dat niet kan omgaan met een modern beveiligingssysteem, waar hebben we dat eerder gehoord? Het ziet er dus naar uit dat de Amsterdamse metroreiziger op dezelfde jarenlang durende ellende van uitval en vertraging getrakteerd gaat worden als de treinreizigers van de Intercitydirect op de HSL-Zuid. Dit doet het ergste vermoeden m.b.t. de invoering van ERTMS op het gehele Nederlandse spoorwegnet. Begin er dus niet aan!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.