Testrit SUNIJ-lijn (Bron: Rick Huisinga)

Rekenkamer: provincie Utrecht leerde niet genoeg van fouten Uithoflijn

Rechtenvrij via provincie Utrecht

De vertraging van de vernieuwde SUNIJ-lijn vertoonde parallellen met de fouten die zijn gemaakt bij de Uithoflijn. De provincie Utrecht heeft te weinig geleerd van de aanbevelingen en verbetermaatregelen die toen werden opgesteld, concludeert de Randstedelijke Rekenkamer. De tram tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein had na de zomer van 2020 moeten gaan rijden, maar dat werd begin 2021.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is de vaste redacteur van OVPro.nl en schrijft ook regelmatig voor andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “Rekenkamer: provincie Utrecht leerde niet genoeg van fouten Uithoflijn”

Pat Rick|17.12.21|16:41

Goed risicomanagement werd vervangen door wensdenken, wat een kenmerk is van zwakke aansturing en project management. Het wordt tijd dat Utrecht de trap van bovenaf schoonveegt, en zorgt voor een nieuwe werkcultuur.

Dit zal zeker 5 tot 7 jaar nodig hebben om te beklijven. Ondertussen geen nieuwe OV-projecten opstarten, maar de huidige OV-infra optimaal benutten en nieuwe woningen hier omheen realiseren. Dit is het leergeld dat Utrecht moet betalen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rekenkamer: provincie Utrecht leerde niet genoeg van fouten Uithoflijn | SpoorPro.nl
Testrit SUNIJ-lijn (Bron: Rick Huisinga)

Rekenkamer: provincie Utrecht leerde niet genoeg van fouten Uithoflijn

Rechtenvrij via provincie Utrecht

De vertraging van de vernieuwde SUNIJ-lijn vertoonde parallellen met de fouten die zijn gemaakt bij de Uithoflijn. De provincie Utrecht heeft te weinig geleerd van de aanbevelingen en verbetermaatregelen die toen werden opgesteld, concludeert de Randstedelijke Rekenkamer. De tram tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein had na de zomer van 2020 moeten gaan rijden, maar dat werd begin 2021.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is de vaste redacteur van OVPro.nl en schrijft ook regelmatig voor andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “Rekenkamer: provincie Utrecht leerde niet genoeg van fouten Uithoflijn”

Pat Rick|17.12.21|16:41

Goed risicomanagement werd vervangen door wensdenken, wat een kenmerk is van zwakke aansturing en project management. Het wordt tijd dat Utrecht de trap van bovenaf schoonveegt, en zorgt voor een nieuwe werkcultuur.

Dit zal zeker 5 tot 7 jaar nodig hebben om te beklijven. Ondertussen geen nieuwe OV-projecten opstarten, maar de huidige OV-infra optimaal benutten en nieuwe woningen hier omheen realiseren. Dit is het leergeld dat Utrecht moet betalen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.