Noord/Zuidlijn

Noord/Zuidlijn volgens studie groot succes, maar niet overal

De Noord/Zuidlijn in Amsterdam is een groot succes, melden Vervoerregio Amsterdam en de gemeente Amsterdam op basis van een vierjarige wetenschappelijke studie. Toch hebben bewoners in sommige buurten een “mindere beleving”.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Noord/Zuidlijn volgens studie groot succes, maar niet overal”

Harm van Beek|30.11.21|15:33

Met de Zuid-Noord lijn werd ik gedwongen een extra overstap te maken; de directe busverbinding naar Amsterdam-CS verviel. Naar ik vermoed om de statistieken van het metro-gebruik op te krikken. Netto gevolg is dat deze extra overstap er toe leidt dat ik maar (weer) met de auto naar mijn werk ga…

Pat Rick|01.12.21|11:39

De vermindering van het autoverkeer zal steeds sterker worden als er meer belangrijkrijke woon- en werkcentra worden verbonden. Zo zal het autoverkeer steeds sterker dalen als de lijn naar Schiphol/Hoofddorp wordt doorverbonden, metro wordt aangelegd naar Havenstad/Zaanstad. En later naar Almere en Zandvoort. Na initiële perikelen toont de Hoekse Lijn aan dat er meer reizigers zijn en meer economische activiteiten op een milieuvriendelijke manier ontsloten

Pat Rick|01.12.21|11:40

Kijk hoe steden in het buitenland dit doen: Stockholm verbindt de voorsteden die 30 km uit het centrum liggen. Men kan daar systematisch werken aan hoogwaardig OV-systeem. Kijk naar het grote plaatje! Vancouver heeft 60% meer netwerk hoewel ze 10 jaar later zijn begonnen. Zij houden hun steden leefbaar en mobiel. Dat moet A’dam toch ook kunnen doen! En dan ondersteunt men ook het Schone luchtakkoord, beperking geluidsoverlast autoverkeer en hoogwaardige mobiliteit voor de METROpoolregio A’dam

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Noord/Zuidlijn volgens studie groot succes, maar niet overal | SpoorPro.nl
Noord/Zuidlijn

Noord/Zuidlijn volgens studie groot succes, maar niet overal

De Noord/Zuidlijn in Amsterdam is een groot succes, melden Vervoerregio Amsterdam en de gemeente Amsterdam op basis van een vierjarige wetenschappelijke studie. Toch hebben bewoners in sommige buurten een “mindere beleving”.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Noord/Zuidlijn volgens studie groot succes, maar niet overal”

Harm van Beek|30.11.21|15:33

Met de Zuid-Noord lijn werd ik gedwongen een extra overstap te maken; de directe busverbinding naar Amsterdam-CS verviel. Naar ik vermoed om de statistieken van het metro-gebruik op te krikken. Netto gevolg is dat deze extra overstap er toe leidt dat ik maar (weer) met de auto naar mijn werk ga…

Pat Rick|01.12.21|11:39

De vermindering van het autoverkeer zal steeds sterker worden als er meer belangrijkrijke woon- en werkcentra worden verbonden. Zo zal het autoverkeer steeds sterker dalen als de lijn naar Schiphol/Hoofddorp wordt doorverbonden, metro wordt aangelegd naar Havenstad/Zaanstad. En later naar Almere en Zandvoort. Na initiële perikelen toont de Hoekse Lijn aan dat er meer reizigers zijn en meer economische activiteiten op een milieuvriendelijke manier ontsloten

Pat Rick|01.12.21|11:40

Kijk hoe steden in het buitenland dit doen: Stockholm verbindt de voorsteden die 30 km uit het centrum liggen. Men kan daar systematisch werken aan hoogwaardig OV-systeem. Kijk naar het grote plaatje! Vancouver heeft 60% meer netwerk hoewel ze 10 jaar later zijn begonnen. Zij houden hun steden leefbaar en mobiel. Dat moet A’dam toch ook kunnen doen! En dan ondersteunt men ook het Schone luchtakkoord, beperking geluidsoverlast autoverkeer en hoogwaardige mobiliteit voor de METROpoolregio A’dam

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.