Metro Parijs

Eerste contract gegund voor aanleg nieuwe metrolijn rond Parijs

Foto: Marieke van Gompel

Avenir, een consortium van Europese bedrijven, heeft een groot deelcontract gewonnen voor de aanleg van een nieuw metronetwerk rondom Parijs. Drie dochterbedrijven van aannemer BAM maken deel uit van dat consortium. Het contract heeft een waarde van ruim 439 miljoen euro, exclusief btw.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

1 reactie op “Eerste contract gegund voor aanleg nieuwe metrolijn rond Parijs”

Pat Rick|28.01.19|13:53

Zoiets zouden we in Nederland ook moeten willen. NZ-lijn uitbreiden naar Schiphol/Hoofddorp, Zaanstad via Havenstad. Zou veel verkeer schelen op de A4/A5, A7/A8 en A10.

Of moeten we wachten tot het jaar 2928? als er weer eens Olympische Spelen naar Nederland komen, want 2028 (100 jaar na Amsterdam 1928) hebben we ook gemist

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eerste contract gegund voor aanleg nieuwe metrolijn rond Parijs | SpoorPro.nl
Metro Parijs

Eerste contract gegund voor aanleg nieuwe metrolijn rond Parijs

Foto: Marieke van Gompel

Avenir, een consortium van Europese bedrijven, heeft een groot deelcontract gewonnen voor de aanleg van een nieuw metronetwerk rondom Parijs. Drie dochterbedrijven van aannemer BAM maken deel uit van dat consortium. Het contract heeft een waarde van ruim 439 miljoen euro, exclusief btw.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

1 reactie op “Eerste contract gegund voor aanleg nieuwe metrolijn rond Parijs”

Pat Rick|28.01.19|13:53

Zoiets zouden we in Nederland ook moeten willen. NZ-lijn uitbreiden naar Schiphol/Hoofddorp, Zaanstad via Havenstad. Zou veel verkeer schelen op de A4/A5, A7/A8 en A10.

Of moeten we wachten tot het jaar 2928? als er weer eens Olympische Spelen naar Nederland komen, want 2028 (100 jaar na Amsterdam 1928) hebben we ook gemist

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.