tramverbinding, Maastricht-Hasselt

Twijfels over komst tramlijn Maastricht-Hasselt groeien

Provincie Limburg en gemeente Maastricht hebben woensdag twee alternatieve eindhaltes voorgesteld voor de tramlijn Maastricht-Hasselt. Die plannen stuiten echter op weerstand van diverse andere betrokken overheden. Aanvankelijk was het namelijk de bedoeling dat de lijn zou worden doorgetrokken tot treinstation Maastricht. Maar omdat de Wilhelminabrug in de Limburgse plaats niet sterk genoeg is, moet de eindhalte elders komen te liggen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Twijfels over komst tramlijn Maastricht-Hasselt groeien”

Wim De Meester|05.03.15|13:59

Blijkbaar is niet iedereen op de hoogte dat er een spoorlijn ligt tussen Hasselt en Maastricht waarvan 11 km reeds jaren roest in het onkruid. Deze spoorlijn zou en voor personen en voor goederen voor een economische boost kunnen zorgen.
De kost om die 11 km te reactiveren is maar een fractie van de investeringen voor die tramlijn, Spartacus-tramlijn 1.
Wanneer gaat gezond verstand in dit dossier de bovenhand krijgen?

Fred Ligt|05.03.15|18:21

De tram maakt voor een gedeelte juist gebruik van deze Spoorlijn beste Wim de Meester. Het vertrammen van dit spoor is juist goedkoper en beter dan het weer laten rijden van treinen omdat juist de tram de centra van de steden kan aan doen.

kees boer|17.11.15|16:48

Ik blijf er bij dat de tram z’n begin/eindpunt moet krijgen op het station Maastricht,aldaar liggen diverse ongebruikte kopsporen en deze hoeft niet in het conflict te komen met de hoofdsporen.
Ooit waren er plannen de Vlaamse trein dat deze een onderdeel van een verbinding zou zijn Antwerpen-Maastricht -Aken !

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Twijfels over komst tramlijn Maastricht-Hasselt groeien | SpoorPro.nl
tramverbinding, Maastricht-Hasselt

Twijfels over komst tramlijn Maastricht-Hasselt groeien

Provincie Limburg en gemeente Maastricht hebben woensdag twee alternatieve eindhaltes voorgesteld voor de tramlijn Maastricht-Hasselt. Die plannen stuiten echter op weerstand van diverse andere betrokken overheden. Aanvankelijk was het namelijk de bedoeling dat de lijn zou worden doorgetrokken tot treinstation Maastricht. Maar omdat de Wilhelminabrug in de Limburgse plaats niet sterk genoeg is, moet de eindhalte elders komen te liggen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Twijfels over komst tramlijn Maastricht-Hasselt groeien”

Wim De Meester|05.03.15|13:59

Blijkbaar is niet iedereen op de hoogte dat er een spoorlijn ligt tussen Hasselt en Maastricht waarvan 11 km reeds jaren roest in het onkruid. Deze spoorlijn zou en voor personen en voor goederen voor een economische boost kunnen zorgen.
De kost om die 11 km te reactiveren is maar een fractie van de investeringen voor die tramlijn, Spartacus-tramlijn 1.
Wanneer gaat gezond verstand in dit dossier de bovenhand krijgen?

Fred Ligt|05.03.15|18:21

De tram maakt voor een gedeelte juist gebruik van deze Spoorlijn beste Wim de Meester. Het vertrammen van dit spoor is juist goedkoper en beter dan het weer laten rijden van treinen omdat juist de tram de centra van de steden kan aan doen.

kees boer|17.11.15|16:48

Ik blijf er bij dat de tram z’n begin/eindpunt moet krijgen op het station Maastricht,aldaar liggen diverse ongebruikte kopsporen en deze hoeft niet in het conflict te komen met de hoofdsporen.
Ooit waren er plannen de Vlaamse trein dat deze een onderdeel van een verbinding zou zijn Antwerpen-Maastricht -Aken !

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.