AHOB

ProRail implementeert aangepast risicobeheer model voor overwegen

In 2022 werden 45 overwegen opgeheven en vijf niet-actief beveiligde overwegen (NABO’s) omgebouwd naar een beveiligde variant.. Jeroen Baldwin / SpoorPro

Eind 2021 gaf de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) aan dat het door ProRail gebruikte overweg-risicoregister (NOWR) niet voldoet aan de Europese Verordening. ProRail was het daar niet mee eens, maar liet desondanks een nieuw risicobeheer model voor overwegen ontwikkelen. Dat model wordt nu in gebruik genomen, zo meldt ProRail in een brief aan de directeur Openbaar Vervoer en Spoor van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “ProRail implementeert aangepast risicobeheer model voor overwegen”

A C F Sierts|28.06.23|17:13

Ik weet zo goed als zeker dat ook dit model weer linea recta de prullenbak in kan, simpelweg omdat de grootste gevolgrisicofactor al decennialang over het hoofd wordt gezien.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.