TGV-Lyria-dubbel-dekker-trein

SNCF stapt over op nieuwe reserveringssoftware

SNCF stapt over op S3 Passenger, een online ticket-, reservering- en voorraadsysteem. De software komt in de plaats van het bestaande Résarail-systeem en moet in 2023 volledig uitgerold zijn.

Met het softwarepakket wil SNCF volgens chief program officer Frédérique Pasquier voorsorteren op de verwachte toename in reizigersaantallen. “S3 Passenger stelt ons in staat om sneller in te spelen op veranderende marktomstandigheden. Dat is tegen de achtergrond van toenemende concurrentie een belangrijk pluspunt”, aldus Pasquier.

S3 Passenger

Het online ticket-, reservering- en voorraadsysteem was al in gebruik bij dochteronderneming Quigo en bij Eurostar. Voor het einde van 2023 moet S3 Passenger ook actief zijn voor de TGV, TGV Lyria, Alleo, SNCF Voyages Italia en de Intercités-treinen.

S3 Passenger komt uit de koker van softwareprovider Sqills. Medeoprichter Wouter Cassee is blij met de samenwerking met de Franse vervoerder. “SNCF heeft zich een zeer innovatieve en vooruitdenkende klant getoond. We kijken ernaar uit om door middel van onderzoek en voortdurende verbeteringen S3 Passenger zo goed mogelijk te laten functioneren.”

In April won Sqills de aanbesteding voor een nieuw een online ticket-, reservering- en voorraadsysteem van Swedish Rail.

Lees meer:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

1 maand gratis proefabonnement

Auteur: Nick Augusteijn

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

SNCF stapt over op nieuwe reserveringssoftware | SpoorPro.nl
TGV-Lyria-dubbel-dekker-trein

SNCF stapt over op nieuwe reserveringssoftware

SNCF stapt over op S3 Passenger, een online ticket-, reservering- en voorraadsysteem. De software komt in de plaats van het bestaande Résarail-systeem en moet in 2023 volledig uitgerold zijn.

Met het softwarepakket wil SNCF volgens chief program officer Frédérique Pasquier voorsorteren op de verwachte toename in reizigersaantallen. “S3 Passenger stelt ons in staat om sneller in te spelen op veranderende marktomstandigheden. Dat is tegen de achtergrond van toenemende concurrentie een belangrijk pluspunt”, aldus Pasquier.

S3 Passenger

Het online ticket-, reservering- en voorraadsysteem was al in gebruik bij dochteronderneming Quigo en bij Eurostar. Voor het einde van 2023 moet S3 Passenger ook actief zijn voor de TGV, TGV Lyria, Alleo, SNCF Voyages Italia en de Intercités-treinen.

S3 Passenger komt uit de koker van softwareprovider Sqills. Medeoprichter Wouter Cassee is blij met de samenwerking met de Franse vervoerder. “SNCF heeft zich een zeer innovatieve en vooruitdenkende klant getoond. We kijken ernaar uit om door middel van onderzoek en voortdurende verbeteringen S3 Passenger zo goed mogelijk te laten functioneren.”

In April won Sqills de aanbesteding voor een nieuw een online ticket-, reservering- en voorraadsysteem van Swedish Rail.

Lees meer:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Nick Augusteijn

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.