Emplacement Pernis

Blusvoorzieningen Rotterdamse emplacementen werken nog niet 100 procent

Het emplacement van Pernis kan later in januari alsnog volledig terug in gebruik worden genomen. Steven Lek / Creative Commons

ProRail heeft de afgelopen twee jaar met diverse samenwerkingspartners hard gewerkt aan het realiseren van blusvoorzieningen op een vijftal Rotterdamse emplacementen: Europoort, Botlek, Pernis, Maasvlakte West / West-West en Waalhaven Zuid. Alleen op Pernis zijn de werkzaamheden nog niet volledig afgerond. Naar nu blijkt werken de blusvoorzieningen op de emplacementen evenwel nog niet 100 procent. “Maar dat komt goed”, aldus een woordvoerder van ProRail. “De leidingen moeten nog doorgespoten worden en dat gebeurt in elk geval vóór 23 april, onze deadline.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Blusvoorzieningen Rotterdamse emplacementen werken nog niet 100 procent | SpoorPro.nl
Emplacement Pernis

Blusvoorzieningen Rotterdamse emplacementen werken nog niet 100 procent

Het emplacement van Pernis kan later in januari alsnog volledig terug in gebruik worden genomen. Steven Lek / Creative Commons

ProRail heeft de afgelopen twee jaar met diverse samenwerkingspartners hard gewerkt aan het realiseren van blusvoorzieningen op een vijftal Rotterdamse emplacementen: Europoort, Botlek, Pernis, Maasvlakte West / West-West en Waalhaven Zuid. Alleen op Pernis zijn de werkzaamheden nog niet volledig afgerond. Naar nu blijkt werken de blusvoorzieningen op de emplacementen evenwel nog niet 100 procent. “Maar dat komt goed”, aldus een woordvoerder van ProRail. “De leidingen moeten nog doorgespoten worden en dat gebeurt in elk geval vóór 23 april, onze deadline.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.