Theemswegtracé

Door Theemswegtracé kan aantal dagelijkse treinen van 90 naar 230

Theemswegtracé

Het heeft jaren geduurd, maar nu is het dan zover. De bouw van het Theemwegtracé in Rotterdam, een viaduct van vier kilometer lang, is voltooid. De komende dagen wordt dit viaduct aangesloten op de Havenspoorlijn. Het doel: het capaciteitsknelpunt rond de Calandbrug oplossen, waardoor er meer treinen kunnen rijden. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Hendriëlle de Groot

2 reacties op “Door Theemswegtracé kan aantal dagelijkse treinen van 90 naar 230”

Marc Busio|02.11.21|10:54

Ja, 300 miljoen euro is een absurd bedrag voor 4 kilometer spoor, maar is ondertussen wel de standaard geworden. Als over een jaar of tien de spoorverdubbeling tussen Rijswijk en Schiedam een feit is, dan heeft men ondertussen aan die krap vijftien kilometer ook meer dan anderhalf miljard euro uitgegeven. Omdat na de debacles rond HSL en Betuweroute de aanleg van nieuwe spoorlijnen er niet meer in zit, verlengt de sector haar bestaan met dit tarief van 100 miljoen per kilometer omgebouwd spoor.

Jeffrey Schouten|02.11.21|18:36

Van 90 naar 230 treinen per dag? Mooi verhaal. We hebben misschien geen “last” meer van die Calandbrug, maar de terminals kunnen nooit zo’n hoeveelheid treinen verwerken op een dag.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Door Theemswegtracé kan aantal dagelijkse treinen van 90 naar 230 | SpoorPro.nl
Theemswegtracé

Door Theemswegtracé kan aantal dagelijkse treinen van 90 naar 230

Theemswegtracé

Het heeft jaren geduurd, maar nu is het dan zover. De bouw van het Theemwegtracé in Rotterdam, een viaduct van vier kilometer lang, is voltooid. De komende dagen wordt dit viaduct aangesloten op de Havenspoorlijn. Het doel: het capaciteitsknelpunt rond de Calandbrug oplossen, waardoor er meer treinen kunnen rijden. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Hendriëlle de Groot

2 reacties op “Door Theemswegtracé kan aantal dagelijkse treinen van 90 naar 230”

Marc Busio|02.11.21|10:54

Ja, 300 miljoen euro is een absurd bedrag voor 4 kilometer spoor, maar is ondertussen wel de standaard geworden. Als over een jaar of tien de spoorverdubbeling tussen Rijswijk en Schiedam een feit is, dan heeft men ondertussen aan die krap vijftien kilometer ook meer dan anderhalf miljard euro uitgegeven. Omdat na de debacles rond HSL en Betuweroute de aanleg van nieuwe spoorlijnen er niet meer in zit, verlengt de sector haar bestaan met dit tarief van 100 miljoen per kilometer omgebouwd spoor.

Jeffrey Schouten|02.11.21|18:36

Van 90 naar 230 treinen per dag? Mooi verhaal. We hebben misschien geen “last” meer van die Calandbrug, maar de terminals kunnen nooit zo’n hoeveelheid treinen verwerken op een dag.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.