Een locomotief in onderhoud in de Alstom-fabriek in Kazachstan, foto: Dianne Huijskens

Alstom Kazachstan produceert 100 locs per jaar vanaf 2020

Foto: Dianne Huijskens

Door de gigantische infrastructurele ontwikkelingen in Kazachstan en de groei van het goederentransport in het land, groeit ook de vraag naar goed materieel. De Franse treinfabrikant Alstom sleepte in 2010 een grote order in de wacht voor het leveren en het onderhoud van 200 elektrische vrachtlocomotieven (KZ8A, bestaande uit twee delen) en 95 elektrische passagierslocomotieven (KZ4AT) aan Kazakhstan Railways.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Dianne Huijskens

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Alstom Kazachstan produceert 100 locs per jaar vanaf 2020 | SpoorPro.nl
Een locomotief in onderhoud in de Alstom-fabriek in Kazachstan, foto: Dianne Huijskens

Alstom Kazachstan produceert 100 locs per jaar vanaf 2020

Foto: Dianne Huijskens

Door de gigantische infrastructurele ontwikkelingen in Kazachstan en de groei van het goederentransport in het land, groeit ook de vraag naar goed materieel. De Franse treinfabrikant Alstom sleepte in 2010 een grote order in de wacht voor het leveren en het onderhoud van 200 elektrische vrachtlocomotieven (KZ8A, bestaande uit twee delen) en 95 elektrische passagierslocomotieven (KZ4AT) aan Kazakhstan Railways.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Dianne Huijskens

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.