Rangeerterrein Kijfhoek Zwijndrecht

Inspectie: rangeerder niet meer achterop wagon bij onbewaakte overweg

Foto: Wikimedia Commons

Rangeerders mogen niet meer achterop een rangeerdeel staan als die een onbewaakte spoorwegovergang passeert. Dat heeft de Inspectie SWZ bepaald na een ongeluk op de Vondelingenplaat in Rotterdam op 29 augustus, waarbij een rangeerder zwaargewond raakte. De man werd geplet tussen een vrachtwagen en een rangeerdeel.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Inspectie: rangeerder niet meer achterop wagon bij onbewaakte overweg”

Karel Ingrid Samson|18.10.18|14:08

“de man werd geplet” staat vrij cru. Misschien is het beter om te zeggen ” de man raakte zwaar gewond door een beknelling”

Henk Angenent|19.10.18|22:01

Zo’n maatregel kan alleen maar bedacht zijn door een ambtenaar achter een bureau die niet weet hoe de praktijk werkt. Nu moet de rangeerder van een rijdende trein springen en er na het passeren van de overweg weer opklimmen. Alsof dat zo veilig is…

Frans Appel|22.10.18|08:38

Gisteren las ik dat er een automobilist bekneld zat. Voortaan ook maar verbieden dat je achter het stuur van een rijdende auto gaat zitten ?

Wat een volslagen niet begrijpelijke beslissing. Lekker de makkelijkste weg kiezen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Inspectie: rangeerder niet meer achterop wagon bij onbewaakte overweg | SpoorPro.nl
Rangeerterrein Kijfhoek Zwijndrecht

Inspectie: rangeerder niet meer achterop wagon bij onbewaakte overweg

Foto: Wikimedia Commons

Rangeerders mogen niet meer achterop een rangeerdeel staan als die een onbewaakte spoorwegovergang passeert. Dat heeft de Inspectie SWZ bepaald na een ongeluk op de Vondelingenplaat in Rotterdam op 29 augustus, waarbij een rangeerder zwaargewond raakte. De man werd geplet tussen een vrachtwagen en een rangeerdeel.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Inspectie: rangeerder niet meer achterop wagon bij onbewaakte overweg”

Karel Ingrid Samson|18.10.18|14:08

“de man werd geplet” staat vrij cru. Misschien is het beter om te zeggen ” de man raakte zwaar gewond door een beknelling”

Henk Angenent|19.10.18|22:01

Zo’n maatregel kan alleen maar bedacht zijn door een ambtenaar achter een bureau die niet weet hoe de praktijk werkt. Nu moet de rangeerder van een rijdende trein springen en er na het passeren van de overweg weer opklimmen. Alsof dat zo veilig is…

Frans Appel|22.10.18|08:38

Gisteren las ik dat er een automobilist bekneld zat. Voortaan ook maar verbieden dat je achter het stuur van een rijdende auto gaat zitten ?

Wat een volslagen niet begrijpelijke beslissing. Lekker de makkelijkste weg kiezen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.