Chloortreinen verleden tijd met tweede productielijn AkzoNobel

Een chloortrein in Amersfoort

AkzoNobel gaat een tweede productielijn bouwen, zodat het chemiebedrijf ook tijdens periodiek onderhoud of storingen aan de vraag naar chloor kan voldoen. Deze productielijn zal uiterlijk in 2021 klaar zijn. Met de ingebruikname komt er een einde aan chloortransporten per spoor in Nederland, die nu nog incidenteel plaatsvinden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Chloortreinen verleden tijd met tweede productielijn AkzoNobel”

Henk Angenent|28.05.18|21:07

Nederland is het enige land ter wereld waar chloor niet per spoor mag worden vervoerd. In andere landen gebeurt dat wel, ook in gemengde goederentreinen. Het is natuurlijk beter voor het milieu en “De Veiligheid” om dat per schip en vrachtwagen te doen. Straks gaat alles tot de NL-grens per trein en dan per binnenvaartschip of per vrachtwagen. Na Grave en met 5000 vrachtwagen-ongelukken per jaar weten we wel hoe veilig dat is…

Michel Amesz|04.06.18|10:35

Veiliger vervoer per vrachtwagen ivp spoor? Laat me niet lachen. Het vervoer van goederen via het spoor is 100x veiliger dan het vrachtwagenvervoer.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Chloortreinen verleden tijd met tweede productielijn AkzoNobel | SpoorPro.nl

Chloortreinen verleden tijd met tweede productielijn AkzoNobel

Een chloortrein in Amersfoort

AkzoNobel gaat een tweede productielijn bouwen, zodat het chemiebedrijf ook tijdens periodiek onderhoud of storingen aan de vraag naar chloor kan voldoen. Deze productielijn zal uiterlijk in 2021 klaar zijn. Met de ingebruikname komt er een einde aan chloortransporten per spoor in Nederland, die nu nog incidenteel plaatsvinden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Chloortreinen verleden tijd met tweede productielijn AkzoNobel”

Henk Angenent|28.05.18|21:07

Nederland is het enige land ter wereld waar chloor niet per spoor mag worden vervoerd. In andere landen gebeurt dat wel, ook in gemengde goederentreinen. Het is natuurlijk beter voor het milieu en “De Veiligheid” om dat per schip en vrachtwagen te doen. Straks gaat alles tot de NL-grens per trein en dan per binnenvaartschip of per vrachtwagen. Na Grave en met 5000 vrachtwagen-ongelukken per jaar weten we wel hoe veilig dat is…

Michel Amesz|04.06.18|10:35

Veiliger vervoer per vrachtwagen ivp spoor? Laat me niet lachen. Het vervoer van goederen via het spoor is 100x veiliger dan het vrachtwagenvervoer.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.