Goederentrein, ontspoord, Borne

Trein bij Borne ontspoorde door gebroken wielband wagon

De ontsporing van de goederentrein begin deze maand bij Borne, is veroorzaakt doordat een wielband onder een wagon was gebroken. Dat blijkt uit de eerste resultaten van het onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport. Goederenwagons met wielbanden worden sinds 2011 niet meer aangeschaft en bij versleten banden krijgen de wielen geen nieuwe wielbanden, zo is in Europees verband afgesproken. Daarnaast mag dit type wagons met wielbanden vanaf 2020 niet meer worden ingezet bij snelheden hoger dan 80 kilometer per uur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Trein bij Borne ontspoorde door gebroken wielband wagon | SpoorPro.nl
Goederentrein, ontspoord, Borne

Trein bij Borne ontspoorde door gebroken wielband wagon

De ontsporing van de goederentrein begin deze maand bij Borne, is veroorzaakt doordat een wielband onder een wagon was gebroken. Dat blijkt uit de eerste resultaten van het onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport. Goederenwagons met wielbanden worden sinds 2011 niet meer aangeschaft en bij versleten banden krijgen de wielen geen nieuwe wielbanden, zo is in Europees verband afgesproken. Daarnaast mag dit type wagons met wielbanden vanaf 2020 niet meer worden ingezet bij snelheden hoger dan 80 kilometer per uur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.