DB Schenker Rail wordt actief op nieuwe haven Londen

DB Schenker Rail en DP World gaan samenwerken bij London Gateway. London Gateway is een nieuwe diepzeehaven en Europa’s grootste logistieke park dat in het vierde kwartaal van 2013 opent. 
Dat heeft DB Schenker Rail bekendgemaakt.

DB Schenker gaat vanaf London Gateway met goederentreinen werken van meer dan 700 meter lang. Naar verwachting wordt London Gateway de grootste goederentreinen-terminal van het Verenigd Koninkrijk.

Goederenvervoer per trein bevorderen

DB Schenker Rail gaat minstens vier inkomende en vier uitgaande goederentreinen per dag inzetten. Het goederenvervoer per trein zal in de toekomst nog uitbreiden bij London Gateway. DB Schenker gaat ook de Kanaaltunnel gebruiken om het goederenvervoer per trein vanaf London Gateway naar het Europese vasteland te bevorderen.

Carsten Hinne, directeur logistiek voor DB Schenker in Groot-Brittannië: “London Gateway is het belangrijkste logistieke project in de intermodale sector. Het wordt de thuishaven van de grootste spoorgoederenvervoer-terminal van het Verenigd Koninkrijk.”

Grootste diepzeehaven van Verenigd Koninkrijk

London Gateway wordt de grootste diepzeehaven van het Verenigd Koninkrijk. Op dit moment wordt een diepzee-container gebouwd. Daarnaast wordt het grootste logistieke park van Europa aangelegd dat op 40 kilometer afstand van het centrum van Londen ligt.

Honderden medewerkers zijn bezig met baggerwerkzaamheden en het aanleggen van nieuwe grond. Daarnaast wordt er druk gewerkt aan de ontwikkeling van nieuwe infrastructuur. 

Als London Gateway klaar is, zal het de grootste containerschepen ter wereld kunnen ontvangen. De haven biedt de mogelijkheid om goederen over de weg, over het spoor en over zee te vervoeren.

Marieke van Gompel

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.