fietsenstalling Rotterdam Centraal

‘Slechts 3,4 procent verschuiving van auto naar combi fiets/ ov haalbaar’

De combi fiets-ov is slechts in 3,4 procent van de gevallen aantrekkelijk ter vervanging van de auto. Archief/Eric Fecken

Maximaal 3,4 procent van de autoritten kan met effectieve beleidsmaatregelen verschuiven naar de combinatie van fiets en openbaar vervoer (ov). Dat blijkt uit onderzoek van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM). Vanuit maatschappelijk oogpunt is een verschuiving van auto naar de combinatie van fiets en ov gewenst omdat het kan bijdragen aan het oplossen van opgaven in Nederland op het gebied van bereikbaarheid, klimaat, luchtkwaliteit en gezondheid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “‘Slechts 3,4 procent verschuiving van auto naar combi fiets/ ov haalbaar’”

Marc Busio|25.04.24|12:37

Dit illustreert nog maar eens hoe marginaal de rol van het OV is in de totale mobiliteit. Hoe graag sommigen dit ook anders zouden willen zien, de praktijk is nu eenmaal anders. De overgrote meerderheid van de Nederlanders verkiest uit oogpunt van kosten, comfort en efficientie de auto en voor hen zal het OV nooit een serieus alternatief zijn, zeker niet nu het door personeelstekorten in een neerwaartse spiraal is beland. Handhaving van een acceptabele dienstverlening is het maximaal haalbare.

asierts|26.04.24|18:44

@ Marc : het illustreert slechts 1 ding, en dat is de stuitende incompetentie van het Ministerie.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Slechts 3,4 procent verschuiving van auto naar combi fiets/ ov haalbaar’ | SpoorPro.nl
fietsenstalling Rotterdam Centraal

‘Slechts 3,4 procent verschuiving van auto naar combi fiets/ ov haalbaar’

De combi fiets-ov is slechts in 3,4 procent van de gevallen aantrekkelijk ter vervanging van de auto. Archief/Eric Fecken

Maximaal 3,4 procent van de autoritten kan met effectieve beleidsmaatregelen verschuiven naar de combinatie van fiets en openbaar vervoer (ov). Dat blijkt uit onderzoek van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM). Vanuit maatschappelijk oogpunt is een verschuiving van auto naar de combinatie van fiets en ov gewenst omdat het kan bijdragen aan het oplossen van opgaven in Nederland op het gebied van bereikbaarheid, klimaat, luchtkwaliteit en gezondheid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “‘Slechts 3,4 procent verschuiving van auto naar combi fiets/ ov haalbaar’”

Marc Busio|25.04.24|12:37

Dit illustreert nog maar eens hoe marginaal de rol van het OV is in de totale mobiliteit. Hoe graag sommigen dit ook anders zouden willen zien, de praktijk is nu eenmaal anders. De overgrote meerderheid van de Nederlanders verkiest uit oogpunt van kosten, comfort en efficientie de auto en voor hen zal het OV nooit een serieus alternatief zijn, zeker niet nu het door personeelstekorten in een neerwaartse spiraal is beland. Handhaving van een acceptabele dienstverlening is het maximaal haalbare.

asierts|26.04.24|18:44

@ Marc : het illustreert slechts 1 ding, en dat is de stuitende incompetentie van het Ministerie.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.