Hoge Spoorbrug Zwolle

Spoorbrug in Zwolle kan te hoge belasting door fietsers niet dragen

De Hoge Spoorbrug in Zwolle krijgt meer fietsers en scooters te verwerken dan deze aan kan. Creative Commons/UserBWA

De Hoge Spoorbrug in Zwolle, daterend uit 1883, maakt zware tijden door. De brug krijgt ineens veel meer fietsers dan normaal te verwerken, aangezien deze als aangewezen omleidingsroute gebruikt wordt vanwege werkzaamheden aan de Van Karnebeektunnel, even verderop. De brug piept en kraakt onder het gewicht van alle fietsers waarbij zelfs de schroeven waarmee de houten vloerdelen bevestigd zijn lostrillen. Reden genoeg voor ProRail om te verordonneren dat er niet meer over de fietsbrug gefietst mag worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “Spoorbrug in Zwolle kan te hoge belasting door fietsers niet dragen”

asierts|27.09.23|14:25

Binnenkort krijgen we http://speldpro.nl/speldwegen/
… voor al uw absurde speldwegen-nieuws ;-P

Tip Te Vrede|30.10.23|16:54

Deze brug was voor voet en fiets verkeer gemaakt.
Hij is zelfs geheel gerestaureerd.
Hoe kan het.
Dat hij dan niet meer voldoet.
Dat komt.
Omdat het goederenvervoer verzwaard is.
De tunnel onder het spoor brengt ook trillingen voort.
En de door gaande weg en grondwatert stand speeld een rol.
Alles bij elkaar.
Is de toen der tijd geen rekening gehouden met deze voor uit gang.
Dat was niet voor zien

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoorbrug in Zwolle kan te hoge belasting door fietsers niet dragen | SpoorPro.nl
Hoge Spoorbrug Zwolle

Spoorbrug in Zwolle kan te hoge belasting door fietsers niet dragen

De Hoge Spoorbrug in Zwolle krijgt meer fietsers en scooters te verwerken dan deze aan kan. Creative Commons/UserBWA

De Hoge Spoorbrug in Zwolle, daterend uit 1883, maakt zware tijden door. De brug krijgt ineens veel meer fietsers dan normaal te verwerken, aangezien deze als aangewezen omleidingsroute gebruikt wordt vanwege werkzaamheden aan de Van Karnebeektunnel, even verderop. De brug piept en kraakt onder het gewicht van alle fietsers waarbij zelfs de schroeven waarmee de houten vloerdelen bevestigd zijn lostrillen. Reden genoeg voor ProRail om te verordonneren dat er niet meer over de fietsbrug gefietst mag worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “Spoorbrug in Zwolle kan te hoge belasting door fietsers niet dragen”

asierts|27.09.23|14:25

Binnenkort krijgen we http://speldpro.nl/speldwegen/
… voor al uw absurde speldwegen-nieuws ;-P

Tip Te Vrede|30.10.23|16:54

Deze brug was voor voet en fiets verkeer gemaakt.
Hij is zelfs geheel gerestaureerd.
Hoe kan het.
Dat hij dan niet meer voldoet.
Dat komt.
Omdat het goederenvervoer verzwaard is.
De tunnel onder het spoor brengt ook trillingen voort.
En de door gaande weg en grondwatert stand speeld een rol.
Alles bij elkaar.
Is de toen der tijd geen rekening gehouden met deze voor uit gang.
Dat was niet voor zien

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.