Onthulling vernieuwde Thalys op Amsterdam Centraal

Thalys onthult nieuw design hogesnelheidstrein op Amsterdam Centraal

Foto: Hendriëlle de Groot

Thalys heeft dinsdag zijn nieuw ontworpen trein gepresenteerd op diverse stations in Nederland en België. De trein biedt 28 extra zitplaatsen, 15 procent meer bagageruimte, plaats voor fietsen en een nieuw bargedeelte. Ook zou de grotere capaciteit de CO2-uitstoot per passagier verlagen. SpoorPro reisde mee in de vernieuwde trein naar Brussel en sprak onder meer met Thalys-topman Bertrand Gosselin en directeur NS International Heike Luiten.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Hendriëlle de Groot

2 reacties op “Thalys onthult nieuw design hogesnelheidstrein op Amsterdam Centraal”

asierts|27.10.21|09:16

De CO2-uitstoot gaat vooral naar beneden mbv energiezuinig rijden en regeneratie+teruglevering van remenergie. De rest is gebakken CO2-lucht.

asierts|27.10.21|09:31

Veel belangrijker nog is dat voor veel meer mobilisten (m.n. vliegtuigklanten) de modaliteit trein aantrekkelijker wordt. Naast een kortere reistijd en veel betere directheid (minder / geen overstap) is een fors hogere frequentie een bewezen effectieve maatregel, ook op langere afstanden. Kortere, snellere, directere en véél frequenter rijdende HST’s dus !

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Thalys onthult nieuw design hogesnelheidstrein op Amsterdam Centraal | SpoorPro.nl
Onthulling vernieuwde Thalys op Amsterdam Centraal

Thalys onthult nieuw design hogesnelheidstrein op Amsterdam Centraal

Foto: Hendriëlle de Groot

Thalys heeft dinsdag zijn nieuw ontworpen trein gepresenteerd op diverse stations in Nederland en België. De trein biedt 28 extra zitplaatsen, 15 procent meer bagageruimte, plaats voor fietsen en een nieuw bargedeelte. Ook zou de grotere capaciteit de CO2-uitstoot per passagier verlagen. SpoorPro reisde mee in de vernieuwde trein naar Brussel en sprak onder meer met Thalys-topman Bertrand Gosselin en directeur NS International Heike Luiten.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Hendriëlle de Groot

2 reacties op “Thalys onthult nieuw design hogesnelheidstrein op Amsterdam Centraal”

asierts|27.10.21|09:16

De CO2-uitstoot gaat vooral naar beneden mbv energiezuinig rijden en regeneratie+teruglevering van remenergie. De rest is gebakken CO2-lucht.

asierts|27.10.21|09:31

Veel belangrijker nog is dat voor veel meer mobilisten (m.n. vliegtuigklanten) de modaliteit trein aantrekkelijker wordt. Naast een kortere reistijd en veel betere directheid (minder / geen overstap) is een fors hogere frequentie een bewezen effectieve maatregel, ook op langere afstanden. Kortere, snellere, directere en véél frequenter rijdende HST’s dus !

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.