Arriva

Arriva blijft kampen met treinuitval, maar Deinum-Dronryp start weer op

Arriva blijft kampen met treinuitval vanwege ziekteverzuim en personeelstekort. Rob Dammers / Wikimedia Commons

Reizigers tussen de Friese plaatsen Deinum en Dronryp kunnen binnenkort weer elk halfuur de trein nemen. Vanaf maandag 5 juni rijdt Arriva weer de oude dienstregeling op het traject. Vanwege problemen, waaronder hoog ziekteverzuim rijden de treinen sinds december vorig jaar nog maar één keer per uur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

3 reacties op “Arriva blijft kampen met treinuitval, maar Deinum-Dronryp start weer op”

A C F Sierts|23.05.23|15:54

Verder stoor ik mij in hoge mate aan het hanteren van klant-wegredenerend technoburocratisch jargon als ‘afschalen’. Dat beleidsmakers, bestuurders en communicatiemanagers dit soort taal ge- resp. misbruiken is al erg genoeg. Een professioneel medium dient zich hier verre van te houden. Niks afschalen, het is ‘gewoon’ contractbreuk en dat is onacceptabel.

Illya Vaes|24.05.23|15:23

En ook als het geen contractbreuk zou zijn omdat het ambitieniveau van het contract bedroevend is (zoals bij NS dus), dan nog is het “gewoon” opzettelijk halveren van de dienstverlening.

Illya Vaes|24.05.23|15:43

Bovendien getuigen “Deinum-Dronryp start weer op” en “Reizigers tussen de Friese plaatsen Deinum en Dronryp” niet van veel kennis (“pro”?). Het baanvak is Leeuwarden – Harlingen (Haven) en reizigers zijn op Lw gericht. Feit is dat de helft van de treinen stopt niet in Dei+Drp.
Echte journalistiek zou juist hebben opgemerkt (bij het “”afschalen””) dat de tijdswinst in Drp marginaal moest zijn wegens het vaste “stop”criterium voor de overwegen (ovw voorbij halte gaat pas dicht bij binnenkomst).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Arriva blijft kampen met treinuitval, maar Deinum-Dronryp start weer op | SpoorPro.nl
Arriva

Arriva blijft kampen met treinuitval, maar Deinum-Dronryp start weer op

Arriva blijft kampen met treinuitval vanwege ziekteverzuim en personeelstekort. Rob Dammers / Wikimedia Commons

Reizigers tussen de Friese plaatsen Deinum en Dronryp kunnen binnenkort weer elk halfuur de trein nemen. Vanaf maandag 5 juni rijdt Arriva weer de oude dienstregeling op het traject. Vanwege problemen, waaronder hoog ziekteverzuim rijden de treinen sinds december vorig jaar nog maar één keer per uur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

3 reacties op “Arriva blijft kampen met treinuitval, maar Deinum-Dronryp start weer op”

A C F Sierts|23.05.23|15:54

Verder stoor ik mij in hoge mate aan het hanteren van klant-wegredenerend technoburocratisch jargon als ‘afschalen’. Dat beleidsmakers, bestuurders en communicatiemanagers dit soort taal ge- resp. misbruiken is al erg genoeg. Een professioneel medium dient zich hier verre van te houden. Niks afschalen, het is ‘gewoon’ contractbreuk en dat is onacceptabel.

Illya Vaes|24.05.23|15:23

En ook als het geen contractbreuk zou zijn omdat het ambitieniveau van het contract bedroevend is (zoals bij NS dus), dan nog is het “gewoon” opzettelijk halveren van de dienstverlening.

Illya Vaes|24.05.23|15:43

Bovendien getuigen “Deinum-Dronryp start weer op” en “Reizigers tussen de Friese plaatsen Deinum en Dronryp” niet van veel kennis (“pro”?). Het baanvak is Leeuwarden – Harlingen (Haven) en reizigers zijn op Lw gericht. Feit is dat de helft van de treinen stopt niet in Dei+Drp.
Echte journalistiek zou juist hebben opgemerkt (bij het “”afschalen””) dat de tijdswinst in Drp marginaal moest zijn wegens het vaste “stop”criterium voor de overwegen (ovw voorbij halte gaat pas dicht bij binnenkomst).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.