Treinongeluk, Amsterdam Westerpark

VNG uit zorgen over grotere impact van spoorongevallen

De combinatie van de woningbouwopgave, autonome groei van vervoer en de energietransitie zorgt ervoor dat de impact als zich een spoorramp voordoet veel groter kan zijn: er worden meer gevaarlijke stoffen vervoerd, deze stoffen hebben bij een incident grotere effecten en er wonen meer mensen nabij het spoor.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “VNG uit zorgen over grotere impact van spoorongevallen”

Cornelius Koelewijn|01.06.22|17:26

Maken ze zich ook zo druk over al die vrachtwagens met gevaarlijke stoffen die door dorpen en steden rijden? 5000 ongelukken per jaar met vrachtwagens. Oost-Europese chauffeurs die niet eens de veiligheidsregels kunnen lezen. Waar hebben we het dan over?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

VNG uit zorgen over grotere impact van spoorongevallen | SpoorPro.nl
Treinongeluk, Amsterdam Westerpark

VNG uit zorgen over grotere impact van spoorongevallen

De combinatie van de woningbouwopgave, autonome groei van vervoer en de energietransitie zorgt ervoor dat de impact als zich een spoorramp voordoet veel groter kan zijn: er worden meer gevaarlijke stoffen vervoerd, deze stoffen hebben bij een incident grotere effecten en er wonen meer mensen nabij het spoor.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “VNG uit zorgen over grotere impact van spoorongevallen”

Cornelius Koelewijn|01.06.22|17:26

Maken ze zich ook zo druk over al die vrachtwagens met gevaarlijke stoffen die door dorpen en steden rijden? 5000 ongelukken per jaar met vrachtwagens. Oost-Europese chauffeurs die niet eens de veiligheidsregels kunnen lezen. Waar hebben we het dan over?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.