Negatief advies van ondernemingsraad NS over Technisch Geleid Vertrekproces

nieuwe sprinter CAF op station Haarlem Foto: NS

De ondernemingsraad van NS Reizigers heeft een negatief advies over het Technisch Geleid Vertrekproces (TGV) voor de Airport Sprinter (APS) afgegeven aan de NS-directie. Daarbij heeft de OR de input van machinisten en hoofdconducteurs meegewogen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

6 reacties op “Negatief advies van ondernemingsraad NS over Technisch Geleid Vertrekproces”

dickdrenth52@gmail.com|10.05.21|11:24

Weer een typisch Nederlands probleem. In de ons omringende landen is het al de gewoonste zaak van de wereld dat bij sprinterdiensten de machinist het vertrekproces regelt.

dickdrenth52@gmail.com|10.05.21|11:26

Ook op de nevenlijnen is het vertrek bij de machinist neergelegd.

Derk Van Dorth|10.05.21|15:59

Welke reiziger heeft behoefte aan 8 à 10 sprinters per uur tussen Amsterdam en Schiphol?

Illya Vaes|11.05.21|08:39

Deuren sluiten vóór gepubliceerde vertrektijd = te vroeg vertrekken.
Voor de klant maakt alleen maar uit of hij nog kan instappen; het wegrijden is technisch navelstaren naar treintje-rijden.

Illya Vaes|11.05.21|08:42

Deuren sluiten vóór gepubliceerde vertrektijd = te vroeg vertrekken.
Voor de klant maakt alleen maar uit of hij nog kan instappen; het wegrijden is technisch navelstaren naar treintje-rijden.
Wanneer gaan we eens (echt) klantgericht worden en het vertrekproces (op welke manier dan ook) pas op de gepubliceerde minuut starten? Het plannen in tienden van minuten (PINT) is daar de uitgelezen gelegenheid voor (zet de geplande vertrektijd op .24 = 0,3minuut).

Marc Busio|11.05.21|10:15

‘…..zegt de vakbond, die er bovendien op wijst dat de APS wellicht al snel weer overbodig wordt als de NZ-lijn wordt doorgetrokken naar Schiphol’. Iedereen die enigszins weet heeft hoe het in Nederland met infrastructuurprojecten gaat, zeker waar het railinfra betreft, kan nu al zeggen dat zelfs onder de meest gunstige omstandigheden die verlengde lijn er niet voor 2030 zal liggen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Negatief advies van ondernemingsraad NS over Technisch Geleid Vertrekproces | SpoorPro.nl

Negatief advies van ondernemingsraad NS over Technisch Geleid Vertrekproces

nieuwe sprinter CAF op station Haarlem Foto: NS

De ondernemingsraad van NS Reizigers heeft een negatief advies over het Technisch Geleid Vertrekproces (TGV) voor de Airport Sprinter (APS) afgegeven aan de NS-directie. Daarbij heeft de OR de input van machinisten en hoofdconducteurs meegewogen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

6 reacties op “Negatief advies van ondernemingsraad NS over Technisch Geleid Vertrekproces”

dickdrenth52@gmail.com|10.05.21|11:24

Weer een typisch Nederlands probleem. In de ons omringende landen is het al de gewoonste zaak van de wereld dat bij sprinterdiensten de machinist het vertrekproces regelt.

dickdrenth52@gmail.com|10.05.21|11:26

Ook op de nevenlijnen is het vertrek bij de machinist neergelegd.

Derk Van Dorth|10.05.21|15:59

Welke reiziger heeft behoefte aan 8 à 10 sprinters per uur tussen Amsterdam en Schiphol?

Illya Vaes|11.05.21|08:39

Deuren sluiten vóór gepubliceerde vertrektijd = te vroeg vertrekken.
Voor de klant maakt alleen maar uit of hij nog kan instappen; het wegrijden is technisch navelstaren naar treintje-rijden.

Illya Vaes|11.05.21|08:42

Deuren sluiten vóór gepubliceerde vertrektijd = te vroeg vertrekken.
Voor de klant maakt alleen maar uit of hij nog kan instappen; het wegrijden is technisch navelstaren naar treintje-rijden.
Wanneer gaan we eens (echt) klantgericht worden en het vertrekproces (op welke manier dan ook) pas op de gepubliceerde minuut starten? Het plannen in tienden van minuten (PINT) is daar de uitgelezen gelegenheid voor (zet de geplande vertrektijd op .24 = 0,3minuut).

Marc Busio|11.05.21|10:15

‘…..zegt de vakbond, die er bovendien op wijst dat de APS wellicht al snel weer overbodig wordt als de NZ-lijn wordt doorgetrokken naar Schiphol’. Iedereen die enigszins weet heeft hoe het in Nederland met infrastructuurprojecten gaat, zeker waar het railinfra betreft, kan nu al zeggen dat zelfs onder de meest gunstige omstandigheden die verlengde lijn er niet voor 2030 zal liggen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.