Arriva Arnhem

Arriva test HVO-materieel in Gelderland voor toekomstige RegioExpres

De RegioExpres moet straks reizigers direct van Arnhem naar Doetinchem brengen, zonder tussenstops. Vanaf Doetinchem rijdt de trein vervolgens verder als stoptrein naar Winterswijk. TM creations / Shutterstock

Arriva test vanaf deze week in Gelderland met een treinstel op plantaardige diesel. Tot en met vrijdag 25 augustus wordt er onderzocht wat de effecten van een trein die rijdt op zogenoemde Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) zijn op de (natuurlijke) omgeving. Er wordt nu getest omdat Arriva vanaf 2027 met een extra treindienst tussen Arnhem en Doetinchem wil gaan rijden, de zogenoemde RegioExpres. Deze verbinding moet straks duurzamer worden geëxploiteerd en HVO kan daar mogelijk aan bijdragen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Bron: ANP / SpoorPro.nl

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “Arriva test HVO-materieel in Gelderland voor toekomstige RegioExpres”

Illya Vaes|30.08.23|12:32

Gewoon de subsidie voor elektrische auto’s inzetten om het baanvak te elektrificeren, stuk duurzamere bestemming.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Arriva test HVO-materieel in Gelderland voor toekomstige RegioExpres | SpoorPro.nl
Arriva Arnhem

Arriva test HVO-materieel in Gelderland voor toekomstige RegioExpres

De RegioExpres moet straks reizigers direct van Arnhem naar Doetinchem brengen, zonder tussenstops. Vanaf Doetinchem rijdt de trein vervolgens verder als stoptrein naar Winterswijk. TM creations / Shutterstock

Arriva test vanaf deze week in Gelderland met een treinstel op plantaardige diesel. Tot en met vrijdag 25 augustus wordt er onderzocht wat de effecten van een trein die rijdt op zogenoemde Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) zijn op de (natuurlijke) omgeving. Er wordt nu getest omdat Arriva vanaf 2027 met een extra treindienst tussen Arnhem en Doetinchem wil gaan rijden, de zogenoemde RegioExpres. Deze verbinding moet straks duurzamer worden geëxploiteerd en HVO kan daar mogelijk aan bijdragen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Bron: ANP / SpoorPro.nl

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “Arriva test HVO-materieel in Gelderland voor toekomstige RegioExpres”

Illya Vaes|30.08.23|12:32

Gewoon de subsidie voor elektrische auto’s inzetten om het baanvak te elektrificeren, stuk duurzamere bestemming.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.