Ontwerpen voor openbaar vervoer: ‘De trein is niet ingericht op de reiziger’

Afbeeling: Mecanoo website 2017-2018, Mecanoo

“Heel veel mensen zitten in de trein en doen dingen die niet alleen te maken hebben met de verplaatsing van A naar B. De trein is daar gewoon niet op ingericht.” Dat stelt Arne Lijbers, architect bij Mecanoo, een bureau dat onder meer voor het openbaar vervoer ontwerpt. Denk daarbij aan de inrichting van NS-treinen, RET-metro’s maar ook hele stations. Voor het openbaar vervoer is nog veel te winnen op het gebied van beleving, zegt Lijbers.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Ontwerpen voor openbaar vervoer: ‘De trein is niet ingericht op de reiziger’ | SpoorPro.nl

Ontwerpen voor openbaar vervoer: ‘De trein is niet ingericht op de reiziger’

Afbeeling: Mecanoo website 2017-2018, Mecanoo

“Heel veel mensen zitten in de trein en doen dingen die niet alleen te maken hebben met de verplaatsing van A naar B. De trein is daar gewoon niet op ingericht.” Dat stelt Arne Lijbers, architect bij Mecanoo, een bureau dat onder meer voor het openbaar vervoer ontwerpt. Denk daarbij aan de inrichting van NS-treinen, RET-metro’s maar ook hele stations. Voor het openbaar vervoer is nog veel te winnen op het gebied van beleving, zegt Lijbers.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.