ICS_NS

NS verkoopt haar ICR-rijtuigen om plaats te maken voor de ICNG

Foto: Rob Dammers / Wikimedia Commons Rob Dammers / Wikimedia Commons

De NS gaat 275 van haar ICR-rijtuigen verkopen. De treinstellen worden tussen 2023 en 2026 verkocht en vervangen door de opvolger ICNG. Een deel van de vloot zal nog een tijdje blijven dienen als reserverijtuigen voordat ook die worden verkocht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “NS verkoopt haar ICR-rijtuigen om plaats te maken voor de ICNG”

kees boer|15.09.22|18:32

Zou bv. Ukraine in geinteresseerd zijn ? UIteraard moeten daar andere draaistellen onder vanwege afwijkende spoorbreedte ; optie is uiteraard ook voor een nieuwe Beneluxdienst via Utrecht,Den Bosch,Tilburg,Breda omstreeks 2025

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NS verkoopt haar ICR-rijtuigen om plaats te maken voor de ICNG | SpoorPro.nl
ICS_NS

NS verkoopt haar ICR-rijtuigen om plaats te maken voor de ICNG

Foto: Rob Dammers / Wikimedia Commons Rob Dammers / Wikimedia Commons

De NS gaat 275 van haar ICR-rijtuigen verkopen. De treinstellen worden tussen 2023 en 2026 verkocht en vervangen door de opvolger ICNG. Een deel van de vloot zal nog een tijdje blijven dienen als reserverijtuigen voordat ook die worden verkocht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “NS verkoopt haar ICR-rijtuigen om plaats te maken voor de ICNG”

kees boer|15.09.22|18:32

Zou bv. Ukraine in geinteresseerd zijn ? UIteraard moeten daar andere draaistellen onder vanwege afwijkende spoorbreedte ; optie is uiteraard ook voor een nieuwe Beneluxdienst via Utrecht,Den Bosch,Tilburg,Breda omstreeks 2025

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.