Passages-THALYS-317-scaled

Thalys biedt excuses aan voor veelvuldig stilvallen treinmaterieel

Bron: Thalys

Thalys-topman Jacques Damas heeft in een mail aan klanten zijn verontschuldigingen aangeboden voor een aantal incidenten van de afgelopen tijd. Zo ging een aantal van de snelle treinen van het bedrijf door de hitte kapot. Ook waren er veel vertragingen nadat een Thalys-trein een aanrijding had gehad met een dier.

Half juli strandde een Thalys-trein net buiten het station Paris-Nord door een technisch probleem als gevolg van hitte. In de stilstaande trein werkte de airco ook niet meer, maar reizigers konden niet uitstappen waarop zij enkele ruiten insloegen. Enkele dagen later viel een trein stil in Noord-Frankrijk en vorige week strandde een trein na een aanrijding met een dier net buiten de Belgische plaats Doornik. Daardoor moesten ook andere treinen stoppen.

“Dit is zeker niet het niveau van dienstverlening dat we onze klanten willen bieden”, aldus Damas. De Thalys-topman geeft aan dat Thalys niet veel kon doen aan de oorzaken van de verstoringen. “Toch moeten we ervoor zorgen dat deze incidenten zo weinig mogelijk impact hebben op u als reiziger.”

Minder treinen

Vanwege de problemen heeft Thalys besloten minder treinen in te zetten tot in ieder geval eind september. “We hebben nu 10 procent minder capaciteit omdat we treinen uit de dienstregeling hebben moeten halen”, laat een woordvoerder van Thalys weten. “We hebben 28 treinen en er zijn er altijd wel een aantal niet beschikbaar door onderhoud, nu komen er nog eens twee bij.” Het gaat hierbij afwisselend om de trein tussen Amsterdam en Parijs, Brussel en Parijs, of vice versa.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Onderwerpen:

Auteur: Sander van Vliet

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.