
63 procent van de SpoorPro-lezers is het eens met keuze voor Eurostar
63 procent van de lezers van SpoorPro vindt dat Eurostar de beste naamskeuze is. Op dit moment wordt de fusie van hogesnelheidsexploitanten Thalys en Eurostar verder vormgegeven. Thalys-topman Bertrand Gosselin gaf deze week in een interview met SpoorPro aan voor Eurostar als voernaam te hebben gekozen, omdat het volgens hem het ‘sterkste merk is’. Het merendeel van de lezers is het daarmee eens.
Henk Akster geeft aan Thalys de beste naam te vinden. “Eurostar rijd ook naar Londen en dan vind ik, na het uittreden van Groot-Brittannië uit de EU, de naam Eurostar minder geschikt geworden.”
‘Het gaat om twee verschillende producten’
Edwin van Tienen vindt dat hoewel Groot-Brittannië uit de EU is gestapt het nog altijd om het continent Europa gaat. “Eurostar dekt nog prima de lading”, vindt hij. “Dit hoeft niet verwarrend te zijn, zo lang de informatievoorziening maar goed is.” Treinen vertrekken vaak van een vast perron, waardoor reizigers zich volgens hem niet snel zullen vergissen, ook als de naam en de kleur van de trein anders is.
Ad Vijge vindt dat beide namen behouden moeten blijven. “Het zijn twee verschillende producten, met in Paris en Brussel ook verschillende vertreksporen en incheckprocedures, dat leidt wellicht tot meer nadelen dan voordelen van het onder één naam brengen. Dat een Amerikaan of Chinees de naam Thalys niet kent is niet zo erg. Maar het is wel handig om deze reizigers naar de goede trein te wijzen.”
Lees ook:
- Thalys-topman licht naamskeuze toe: ‘Eurostar is sterkste merk’
- Thalys onthult nieuw design hogesnelheidstrein op Amsterdam Centraal
- NS wil aantal internationale treindiensten verdubbelen in 2030
- Hogesnelheidstrein Thalys gaat op termijn ook Eurostar heten
U las zojuist één van de premium artikelen gratis.
Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en
krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?