schipholtunnel

KLM-directeur: trein is geen alternatief voor vliegtuig

2019, ProMedia

Volgens KLM-directeur Pieter Elbers zijn er niet veel mogelijkheden om op grote schaal KLM-vluchten te vervangen door treinreizen. “Behalve Brussel zal het een hele uitdaging blijven, simpelweg omdat het enorm veel geld gaat kosten om de benodigde infrastructuur aan te leggen”. Investeren in zuinige vliegtuigen en schone brandstoffen is volgens Elbers een beter idee.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “KLM-directeur: trein is geen alternatief voor vliegtuig”

Pat Rick|16.06.21|18:01

Van Boxtel en de milieubeweging hebben een broodje aap verkocht. De snelle trein naar Berlijn zal lang niet zo snel zijn en laat langer op zich wachten. En maar een handvol bestemmingen zijn aangesloten op het HSL-netwerk vanuit A’dam.

Ook is er nu capaciteitsgebrek, zoals de VRT heeft uitgezocht: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03/07/wat-als-we-allemaal-de-trein-zouden-nemen-in-plaats-van-het-vlie/

Nachttreinen nu gepromoot met meer overlast langs het spoor en nachtvluchten afgeremd? raar

Gwyddion van Goch|17.06.21|16:01

Het vliegtuig is ook nog veel prettiger, dan zo een trein, die òf te laat komt, òf uitvalt. Dat gebeurt vaker, dan bij een vliegtuig.
Trouwens… Het vliegtuig is ook veel comfortabeler in Economy, dan de trein in de brugklas, euh… eerste klas.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

KLM-directeur: trein is geen alternatief voor vliegtuig | SpoorPro.nl
schipholtunnel

KLM-directeur: trein is geen alternatief voor vliegtuig

2019, ProMedia

Volgens KLM-directeur Pieter Elbers zijn er niet veel mogelijkheden om op grote schaal KLM-vluchten te vervangen door treinreizen. “Behalve Brussel zal het een hele uitdaging blijven, simpelweg omdat het enorm veel geld gaat kosten om de benodigde infrastructuur aan te leggen”. Investeren in zuinige vliegtuigen en schone brandstoffen is volgens Elbers een beter idee.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “KLM-directeur: trein is geen alternatief voor vliegtuig”

Pat Rick|16.06.21|18:01

Van Boxtel en de milieubeweging hebben een broodje aap verkocht. De snelle trein naar Berlijn zal lang niet zo snel zijn en laat langer op zich wachten. En maar een handvol bestemmingen zijn aangesloten op het HSL-netwerk vanuit A’dam.

Ook is er nu capaciteitsgebrek, zoals de VRT heeft uitgezocht: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03/07/wat-als-we-allemaal-de-trein-zouden-nemen-in-plaats-van-het-vlie/

Nachttreinen nu gepromoot met meer overlast langs het spoor en nachtvluchten afgeremd? raar

Gwyddion van Goch|17.06.21|16:01

Het vliegtuig is ook nog veel prettiger, dan zo een trein, die òf te laat komt, òf uitvalt. Dat gebeurt vaker, dan bij een vliegtuig.
Trouwens… Het vliegtuig is ook veel comfortabeler in Economy, dan de trein in de brugklas, euh… eerste klas.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.