Arriva: maatregelen op NABO’s niet direct uit te voeren
Arriva is teleurgesteld niet betrokken te zijn bij het onderzoek naar het dodelijke spoorongeluk in Hooghalen en de maatregelen die ProRail en NS naar aanleiding daarvan hebben ingesteld op Niet Actief Beveiligde Overwegen (NABO’s). Een van de maatregelen die is ingesteld is een Tijdelijke Snelheidsbeperking (TSB) rondom de NABO’s, maar volgens Arriva maakt die een NABO niet per definitie veiliger.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Ik citeer: “Er volgt nu een traject waar de regionale vervoerders ook betrokken worden in de gesprekken over de aanpak van de NABO’s”
Daarmee is toch werkelijk alles gezegd? De praatjesmakers gaan weer verder praten, met nog meer praatjesmakers die praten als hun hoogste levensvervulling zien.
” Geen daaa-den maar woorden, leve ’t MOORD-beleid “
Is technische dwang geen oplossing.
Als er een TSB actief wordt, is iedereen verplicht zich eraan te houden. Dat staat in de spoorwegwet.
Als de infrabeheerder besluit om een TSB in te voeren, moeten alle vervoerders zich daaraan houden.
Doet een machinist dat niet, overtreed hij de regels voor het spoorwegverkeer.