DDZ dubbeldekker

Onderhoudsregime ontspoorde NS-trein niet ingesteld op intensieve inzet

Bron: Roel Hemkes via Flickr

Het onderhoudsregime van een DDZ-dubbeldekker, die op 2 januari bij Den Haag Centraal ontspoorde, was niet ingesteld op een intensieve inzet van deze trein. De hoge frequentie leidde tot meer slijtage aan de remblokken. Daardoor raakten twee wielen beschadigd, waardoor de trein uit de rails is gelopen. Dat blijkt uit onderzoek dat NS heeft ingesteld naar de ontsporing. De spoorvervoerder heeft naar aanleiding van de uitkomsten het onderhouds- en controleproces van 49 DDZ-dubbeldekkers aangepast.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Onderhoudsregime ontspoorde NS-trein niet ingesteld op intensieve inzet”

Arco Sierts|16.07.20|16:15

Opmerkelijke kwestie, in aanmerking nemend dat:

1) DDZ oorspronkelijk DDAR was, en daar toen permanent reed. Het mat kan het dus wel hebben; het moet dus haast wel om een bewuste beperking in de controle zijn gegaan.

2) er steeds meer met monitoring wordt gedaan. Klaarblijkelijk zijn die nieuwe methodes nog maar beperkt in de formele procedures verwerkt. Maar dat moet toch snel op te lossen zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Onderhoudsregime ontspoorde NS-trein niet ingesteld op intensieve inzet | SpoorPro.nl
DDZ dubbeldekker

Onderhoudsregime ontspoorde NS-trein niet ingesteld op intensieve inzet

Bron: Roel Hemkes via Flickr

Het onderhoudsregime van een DDZ-dubbeldekker, die op 2 januari bij Den Haag Centraal ontspoorde, was niet ingesteld op een intensieve inzet van deze trein. De hoge frequentie leidde tot meer slijtage aan de remblokken. Daardoor raakten twee wielen beschadigd, waardoor de trein uit de rails is gelopen. Dat blijkt uit onderzoek dat NS heeft ingesteld naar de ontsporing. De spoorvervoerder heeft naar aanleiding van de uitkomsten het onderhouds- en controleproces van 49 DDZ-dubbeldekkers aangepast.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Onderhoudsregime ontspoorde NS-trein niet ingesteld op intensieve inzet”

Arco Sierts|16.07.20|16:15

Opmerkelijke kwestie, in aanmerking nemend dat:

1) DDZ oorspronkelijk DDAR was, en daar toen permanent reed. Het mat kan het dus wel hebben; het moet dus haast wel om een bewuste beperking in de controle zijn gegaan.

2) er steeds meer met monitoring wordt gedaan. Klaarblijkelijk zijn die nieuwe methodes nog maar beperkt in de formele procedures verwerkt. Maar dat moet toch snel op te lossen zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.