Een Intercitytrein op station Rotterdam Centraal

OV-NL: Ruim een miljard nodig voor een coronaproof OV

Foto: Marieke van Gompel

Als Nederland langzaam van het slot gaat en de 1,5 metersamenleving in stand blijft, heeft dat grote consequenties voor het openbaar vervoer. Voorzitter Pedro Peters van branchevereniging OV-NL geeft in De Telegraaf aan dat het de gemeenschap veel geld gaat kosten om de regels te kunnen handhaven.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

5 reacties op “OV-NL: Ruim een miljard nodig voor een coronaproof OV”

Eduard de Jong|20.04.20|13:23

Wat een klinkklare onzin. Er hoeven niet meer boa’s ingezet te worden. Er moet meer materieel ingezet worden, de frequenties moeten drastisch omhoog, de OV-bedrijven hebben jarenlang (te)veel verdiend, en kunnen al het opgepotte geld nu uitgeven voor het mogelijk maken van duurzaam vervoer. Het gaat niet aan om de belastingbetaler te laten opdraaien voor exploitatie tekorten. Een grote besparing kan bereikt worden door het afschaffen van conducteurs en wagenbegeleiders.

Peter Kleton|20.04.20|14:28

#Reactie 1 :
Hebt U daar cijfers over ?
Denkt U werkelijk dat die bedrijven een vier maal meer grotere vervoer capaciteit zouden kunnen inzetten binnen een paar weken ?
Peter

Peter Kleton|20.04.20|14:31

Kunt U daar cijfers over laten zien hoeveel er te veel is verdiend ?
Denkt U werkelijk dat NS en andere OV bedrijven zo in een paar maanden tijd een viermaal grotere vervoerscapaciteit kunnen inzetten ?
Peter

Peter Kleton|20.04.20|14:32

test

John rdam|23.04.20|23:50

@eduard de jong: over klinkklare onzin gesproken……
Waar staat al dat extra materieel dat ingezet moet gaan worden? Bij u in de kelder zeker, op schaal 1:87? En waar is dat opgepotte geld bij de OV-bedrijven? De laatste keer dat NS over een fors eigen vermogen beschikte kwam de aandeelhouder (Dijsselbloem) meteen een greep in de kas doen. Mijn advies: Lees eerst de jaarcijfers van bijvoorbeeld NS of RET alvorens fake news te verspreiden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

OV-NL: Ruim een miljard nodig voor een coronaproof OV | SpoorPro.nl
Een Intercitytrein op station Rotterdam Centraal

OV-NL: Ruim een miljard nodig voor een coronaproof OV

Foto: Marieke van Gompel

Als Nederland langzaam van het slot gaat en de 1,5 metersamenleving in stand blijft, heeft dat grote consequenties voor het openbaar vervoer. Voorzitter Pedro Peters van branchevereniging OV-NL geeft in De Telegraaf aan dat het de gemeenschap veel geld gaat kosten om de regels te kunnen handhaven.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

5 reacties op “OV-NL: Ruim een miljard nodig voor een coronaproof OV”

Eduard de Jong|20.04.20|13:23

Wat een klinkklare onzin. Er hoeven niet meer boa’s ingezet te worden. Er moet meer materieel ingezet worden, de frequenties moeten drastisch omhoog, de OV-bedrijven hebben jarenlang (te)veel verdiend, en kunnen al het opgepotte geld nu uitgeven voor het mogelijk maken van duurzaam vervoer. Het gaat niet aan om de belastingbetaler te laten opdraaien voor exploitatie tekorten. Een grote besparing kan bereikt worden door het afschaffen van conducteurs en wagenbegeleiders.

Peter Kleton|20.04.20|14:28

#Reactie 1 :
Hebt U daar cijfers over ?
Denkt U werkelijk dat die bedrijven een vier maal meer grotere vervoer capaciteit zouden kunnen inzetten binnen een paar weken ?
Peter

Peter Kleton|20.04.20|14:31

Kunt U daar cijfers over laten zien hoeveel er te veel is verdiend ?
Denkt U werkelijk dat NS en andere OV bedrijven zo in een paar maanden tijd een viermaal grotere vervoerscapaciteit kunnen inzetten ?
Peter

Peter Kleton|20.04.20|14:32

test

John rdam|23.04.20|23:50

@eduard de jong: over klinkklare onzin gesproken……
Waar staat al dat extra materieel dat ingezet moet gaan worden? Bij u in de kelder zeker, op schaal 1:87? En waar is dat opgepotte geld bij de OV-bedrijven? De laatste keer dat NS over een fors eigen vermogen beschikte kwam de aandeelhouder (Dijsselbloem) meteen een greep in de kas doen. Mijn advies: Lees eerst de jaarcijfers van bijvoorbeeld NS of RET alvorens fake news te verspreiden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.