NS zet sloop van Buffels, Sprinters, dubbeldekkers en E-locs 1700 in de markt

DDM treinstellen voor sloop in het westelijk havengebied Amsterdam
foto: Paul

Vervoerder NS neemt deze week afscheid van de laatste DDM-oerdubbeldekkers. Daarnaast wordt vanaf volgend jaar de eerste generatie Sprinters (SGM) uitgefaseerd en gaat er opnieuw een serie 1700-locomotieven met pensioen. Voor de inmiddels uit Nijmegen weggehaalde Buffels (DM90) is volgens NS nog wel belangstelling vanuit het buitenland. Mocht het niet tot een verkoop komen, dan lijkt sloop de enige optie voor dit materieel. NS opende deze week een nieuwe aanbestedingsronde voor het circulair ontmantelen van de treinen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

5 reacties op “NS zet sloop van Buffels, Sprinters, dubbeldekkers en E-locs 1700 in de markt”

Nico Meininger|12.12.19|13:03

wat zijn we lekker milieubewust bezig in Europa. Goed werkende treinen slopen, we moeten toch handel blijven drijven

Nico van Bergen|12.12.19|13:28

Zijn die DM90 stellen nog te gebruiken tijdens de F1 races in Zandvoort? Dan is er wellicht geen probleem met de electriciteit?

Thijs|12.12.19|15:03

ik citeer even “Hergebruik” Waar moet ik mij laten horen?

kees boer|12.12.19|21:02

Ik denk dat ze daarmee in Rusland en/of Oekraïne heel blij mee zullen zijn

Guus Leussink|15.12.19|02:36

DM90 iOS technisch te afwijkend en te complex. Buiten NS kan niemand er meer wat mee. Sloop dus.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NS zet sloop van Buffels, Sprinters, dubbeldekkers en E-locs 1700 in de markt | SpoorPro.nl

NS zet sloop van Buffels, Sprinters, dubbeldekkers en E-locs 1700 in de markt

DDM treinstellen voor sloop in het westelijk havengebied Amsterdam
foto: Paul

Vervoerder NS neemt deze week afscheid van de laatste DDM-oerdubbeldekkers. Daarnaast wordt vanaf volgend jaar de eerste generatie Sprinters (SGM) uitgefaseerd en gaat er opnieuw een serie 1700-locomotieven met pensioen. Voor de inmiddels uit Nijmegen weggehaalde Buffels (DM90) is volgens NS nog wel belangstelling vanuit het buitenland. Mocht het niet tot een verkoop komen, dan lijkt sloop de enige optie voor dit materieel. NS opende deze week een nieuwe aanbestedingsronde voor het circulair ontmantelen van de treinen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

5 reacties op “NS zet sloop van Buffels, Sprinters, dubbeldekkers en E-locs 1700 in de markt”

Nico Meininger|12.12.19|13:03

wat zijn we lekker milieubewust bezig in Europa. Goed werkende treinen slopen, we moeten toch handel blijven drijven

Nico van Bergen|12.12.19|13:28

Zijn die DM90 stellen nog te gebruiken tijdens de F1 races in Zandvoort? Dan is er wellicht geen probleem met de electriciteit?

Thijs|12.12.19|15:03

ik citeer even “Hergebruik” Waar moet ik mij laten horen?

kees boer|12.12.19|21:02

Ik denk dat ze daarmee in Rusland en/of Oekraïne heel blij mee zullen zijn

Guus Leussink|15.12.19|02:36

DM90 iOS technisch te afwijkend en te complex. Buiten NS kan niemand er meer wat mee. Sloop dus.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.