Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat

Kamer wil meer daadkracht van staatssecretaris in spoordossiers

Tweede Kamerleden hebben donderdag tijdens een debat met staatssecretaris Stientje van Veldhoven om meer daadkracht gevraagd in de dossiers van veiligheid op overwegen en de HSL-Zuid. ProRail-directeur Pier Eringa maakte voorafgaand aan het debat bekend betonblokken voor onveilige overwegen te willen plaatsen, om te voorkomen dat het wegverkeer daar nog gebruik van kan maken. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Kamer wil meer daadkracht van staatssecretaris in spoordossiers”

Pat Rick|15.10.18|15:27

De staatssecretaris zit klem, want ze heeft nu maar 60 miljoen en NS/ProRail vragen eigenlijk 10 keer zoveel. Dus schuift ze dingen voor zich uit door de enige visie die er nu ligt af te schieten. En gaat het over betonblokken, terwijl ze ProRail had moeten uitdagen om met een beter plan te komen wat wel acceptabel is voor landelijke belangenorganisaties, boeren en gemeenten. En niet te wachten op materieel (dit is ook de ‘oplossing’ voor de maaslijn). Papier is geduldig, maar nu is actie nodig

Chris de Boer|16.10.18|13:36

Uhh… wees blij DAT er geld is vrijgemaakt door I&M. Er had ook gekozen voor kunnen worden om helemaal geen geld vrij te maken, en eventuele investeringen door NS en Prorail te laten doen of zelfs tegen de spoorsector zeggen dat ze 100% de eigen broek moeten ophouden. Overigens is door een eerder kabinet aangegeven dat de lijn zich eerst terug moest verdienen. Waarom wordt daar nu vanaf geweken? Huilie huilie van zowel de kamer als de bedrijven in kwestie.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Kamer wil meer daadkracht van staatssecretaris in spoordossiers | SpoorPro.nl
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat

Kamer wil meer daadkracht van staatssecretaris in spoordossiers

Tweede Kamerleden hebben donderdag tijdens een debat met staatssecretaris Stientje van Veldhoven om meer daadkracht gevraagd in de dossiers van veiligheid op overwegen en de HSL-Zuid. ProRail-directeur Pier Eringa maakte voorafgaand aan het debat bekend betonblokken voor onveilige overwegen te willen plaatsen, om te voorkomen dat het wegverkeer daar nog gebruik van kan maken. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Kamer wil meer daadkracht van staatssecretaris in spoordossiers”

Pat Rick|15.10.18|15:27

De staatssecretaris zit klem, want ze heeft nu maar 60 miljoen en NS/ProRail vragen eigenlijk 10 keer zoveel. Dus schuift ze dingen voor zich uit door de enige visie die er nu ligt af te schieten. En gaat het over betonblokken, terwijl ze ProRail had moeten uitdagen om met een beter plan te komen wat wel acceptabel is voor landelijke belangenorganisaties, boeren en gemeenten. En niet te wachten op materieel (dit is ook de ‘oplossing’ voor de maaslijn). Papier is geduldig, maar nu is actie nodig

Chris de Boer|16.10.18|13:36

Uhh… wees blij DAT er geld is vrijgemaakt door I&M. Er had ook gekozen voor kunnen worden om helemaal geen geld vrij te maken, en eventuele investeringen door NS en Prorail te laten doen of zelfs tegen de spoorsector zeggen dat ze 100% de eigen broek moeten ophouden. Overigens is door een eerder kabinet aangegeven dat de lijn zich eerst terug moest verdienen. Waarom wordt daar nu vanaf geweken? Huilie huilie van zowel de kamer als de bedrijven in kwestie.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.