NS zet langere Intercity Direct-treinen in op HSL-Zuid

NS gaat alle Intercity Direct-treinen verlengen van zes naar zeven rijtuigen. “Omdat het aantal reizigers tussen Rotterdam en Amsterdam met 25 procent is gestegen, hebben we besloten om de treinen op dit traject te verlengen. Dat betekent dat ook reizigers op de andere stations hiervan meeprofiteren”, vertelt woordvoerder Erik Kroeze van NS.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “NS zet langere Intercity Direct-treinen in op HSL-Zuid”

Jan-Willem Tinselboer|09.05.18|12:31

Verlengen van slechts zes naar maar liefst zeven rijtuigen. Is dat wereldnieuws? De groei van het aantal reizigers reeds lang een gegeven.
Vanaf januari 2019, zijn voor de realisatie van die verlenging meer dan zeven maanden nodig? Is dat wereldnieuws? Want:
In / omstreeks 1990 lukte het om in slechts enkele maanden tijd de frequentie op b.v. Eindhoven – ‘s-Hertogenbosch – Utrecht – Amsterdam, aanvankelijk alleen tijdens de spits, te verdubbelen! Utrecht – Amsterdam toen dubbelsporig.

Rian van der Borgt|09.05.18|13:47

De grote vraag is inderdaad waarom die verlenging zo lang moet duren.
Verder bestaat “Brussel-Midi” natuurlijk niet.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NS zet langere Intercity Direct-treinen in op HSL-Zuid | SpoorPro.nl

NS zet langere Intercity Direct-treinen in op HSL-Zuid

NS gaat alle Intercity Direct-treinen verlengen van zes naar zeven rijtuigen. “Omdat het aantal reizigers tussen Rotterdam en Amsterdam met 25 procent is gestegen, hebben we besloten om de treinen op dit traject te verlengen. Dat betekent dat ook reizigers op de andere stations hiervan meeprofiteren”, vertelt woordvoerder Erik Kroeze van NS.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “NS zet langere Intercity Direct-treinen in op HSL-Zuid”

Jan-Willem Tinselboer|09.05.18|12:31

Verlengen van slechts zes naar maar liefst zeven rijtuigen. Is dat wereldnieuws? De groei van het aantal reizigers reeds lang een gegeven.
Vanaf januari 2019, zijn voor de realisatie van die verlenging meer dan zeven maanden nodig? Is dat wereldnieuws? Want:
In / omstreeks 1990 lukte het om in slechts enkele maanden tijd de frequentie op b.v. Eindhoven – ‘s-Hertogenbosch – Utrecht – Amsterdam, aanvankelijk alleen tijdens de spits, te verdubbelen! Utrecht – Amsterdam toen dubbelsporig.

Rian van der Borgt|09.05.18|13:47

De grote vraag is inderdaad waarom die verlenging zo lang moet duren.
Verder bestaat “Brussel-Midi” natuurlijk niet.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.