TGV, hogesnelheidstrein, SNCF

SNCF verlaagt aantal TGV’s met kwart

De Franse spoorwegmaatschappij SNCF wil zijn TGV-vloot met een kwart verkleinen. Op dit moment heeft het spoorwegbedrijf vierhonderd TGV’s, dat moeten er in 2021 driehonderd zijn. De SNCF hoopt met efficiënter materieel-gebruik de kosten met 20 tot 30 procent te kunnen verlagen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “SNCF verlaagt aantal TGV’s met kwart”

Eric Struch|26.01.18|14:49

Ik kan me niet voorstellen dat je het bruto materieelpark met een kwart kan inkrimpen zonder forse vermindering van de netto beschikbaarheid,… of de SNCF moet wel een buitengewoon inefficiënt spoorwegbedrijf zijn.
Minder materieel betekent dan ook minder piekcapaciteit en dat zou er wel eens toe kunnen leiden dat op drukke tijden en drukke dagen (zoals begin en eind van vakanties)de tarieven omhoog gaan.

Teko Salverda|22.02.18|12:59

Een van de factoren die bijdragen aan de slechte situatie is het volstrekt overbodige personeel. Zo zie je zelfs op kleine stations chefs die eens per uur naar buiten komen, de conducteur een handje geven, en vervolgens het vertreksein geven. Daarna weer terug om verder te gaan met de kruiswoordpuzzel. Of gezellig te keuvelen met de loketbediende. En dit alles in ploegendienst.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

SNCF verlaagt aantal TGV’s met kwart | SpoorPro.nl
TGV, hogesnelheidstrein, SNCF

SNCF verlaagt aantal TGV’s met kwart

De Franse spoorwegmaatschappij SNCF wil zijn TGV-vloot met een kwart verkleinen. Op dit moment heeft het spoorwegbedrijf vierhonderd TGV’s, dat moeten er in 2021 driehonderd zijn. De SNCF hoopt met efficiënter materieel-gebruik de kosten met 20 tot 30 procent te kunnen verlagen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “SNCF verlaagt aantal TGV’s met kwart”

Eric Struch|26.01.18|14:49

Ik kan me niet voorstellen dat je het bruto materieelpark met een kwart kan inkrimpen zonder forse vermindering van de netto beschikbaarheid,… of de SNCF moet wel een buitengewoon inefficiënt spoorwegbedrijf zijn.
Minder materieel betekent dan ook minder piekcapaciteit en dat zou er wel eens toe kunnen leiden dat op drukke tijden en drukke dagen (zoals begin en eind van vakanties)de tarieven omhoog gaan.

Teko Salverda|22.02.18|12:59

Een van de factoren die bijdragen aan de slechte situatie is het volstrekt overbodige personeel. Zo zie je zelfs op kleine stations chefs die eens per uur naar buiten komen, de conducteur een handje geven, en vervolgens het vertreksein geven. Daarna weer terug om verder te gaan met de kruiswoordpuzzel. Of gezellig te keuvelen met de loketbediende. En dit alles in ploegendienst.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.