Het interieur van een Flirt-trein van NS

Nieuwe Flirt favoriete NS-trein van reizigers

De nieuwe Sprinter, type Flirt, is volgens de treinbelevingsmonitor de favoriete trein van NS-reizigers. Nummer twee is de gemoderniseerde dubbeldekker, type VIRM. De top 3 wordt afgesloten door de Intercity Direct.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

5 reacties op “Nieuwe Flirt favoriete NS-trein van reizigers”

Eric Struch|11.01.18|14:43

VIRM zou dus op de tweede plaats zijn geëindigd. Maar waar staat DDZ in het lijstje? Of is er wellicht geen onderscheid gemaakt tussen beide typen gemoderniseerde dubbeldekkers?

Persoonlijk vind ik de hoofdsteun van de stoelen in de NS-FLIRT veel te ver naar voren staan, waardoor ik kramp in mijn nek krijg. Bij de Arriva en de Abellio uitvoering heb ik hier geen last van.

Arco Sierts|01.02.18|21:56

Citaat: “Er is geen wifi in dit type trein doordat hij steeds door tunnels rijdt”.
Pardon?! Wat is dat nou weer voor een flutsmoes? Sinds wanneer is doorgaande dekking in tunnels technisch niet meer mogelijk? Oh, we hebben we er gewoon geen zin in, dus doen we het niet. Kijk, dat is heldere taal.

Nick Bakker|04.02.18|18:14

@Arco Sierts: Ik denk dat dit komt vanwege de gebrekkige 4G/3G dekking in de tunnels. De wifi hotspots hebben doorgaans 4G/3G verbindingen nodig om een verbinding met het internet tot stand te brengen.

bartrazin|27.03.18|22:30

De IC rijtuigen zijn gewoon ICRm rijtuigen en die zijn afgeleid van het midden bak van ICM0 als ik me niet vergis.Deze zijn in de jaren tachtig gebouwd door Talbot.Van een overname was toen nog lang geen sprake dus waarom er hier staat dat ze van Bombardier zijn?
Het gekke is dit is allemaal te Googelen dus waarom dat hier dan weer verkeerd staat?

bartrazin|27.03.18|22:33

De Hsl rijtuigen zijn afgeleid van de middenbak van ICM0 en zijn de ICRm rijtuigen van nu.
Deze zijn gebouwd door Talbot te Aachen en van een overname was toen nog geen sprake dus dat hier Bombardier staat is mij een raadsel.
Deze dingen zijn heel simpel op te zoeken dus waarom staat dat hier dan fout?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe Flirt favoriete NS-trein van reizigers | SpoorPro.nl
Het interieur van een Flirt-trein van NS

Nieuwe Flirt favoriete NS-trein van reizigers

De nieuwe Sprinter, type Flirt, is volgens de treinbelevingsmonitor de favoriete trein van NS-reizigers. Nummer twee is de gemoderniseerde dubbeldekker, type VIRM. De top 3 wordt afgesloten door de Intercity Direct.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

5 reacties op “Nieuwe Flirt favoriete NS-trein van reizigers”

Eric Struch|11.01.18|14:43

VIRM zou dus op de tweede plaats zijn geëindigd. Maar waar staat DDZ in het lijstje? Of is er wellicht geen onderscheid gemaakt tussen beide typen gemoderniseerde dubbeldekkers?

Persoonlijk vind ik de hoofdsteun van de stoelen in de NS-FLIRT veel te ver naar voren staan, waardoor ik kramp in mijn nek krijg. Bij de Arriva en de Abellio uitvoering heb ik hier geen last van.

Arco Sierts|01.02.18|21:56

Citaat: “Er is geen wifi in dit type trein doordat hij steeds door tunnels rijdt”.
Pardon?! Wat is dat nou weer voor een flutsmoes? Sinds wanneer is doorgaande dekking in tunnels technisch niet meer mogelijk? Oh, we hebben we er gewoon geen zin in, dus doen we het niet. Kijk, dat is heldere taal.

Nick Bakker|04.02.18|18:14

@Arco Sierts: Ik denk dat dit komt vanwege de gebrekkige 4G/3G dekking in de tunnels. De wifi hotspots hebben doorgaans 4G/3G verbindingen nodig om een verbinding met het internet tot stand te brengen.

bartrazin|27.03.18|22:30

De IC rijtuigen zijn gewoon ICRm rijtuigen en die zijn afgeleid van het midden bak van ICM0 als ik me niet vergis.Deze zijn in de jaren tachtig gebouwd door Talbot.Van een overname was toen nog lang geen sprake dus waarom er hier staat dat ze van Bombardier zijn?
Het gekke is dit is allemaal te Googelen dus waarom dat hier dan weer verkeerd staat?

bartrazin|27.03.18|22:33

De Hsl rijtuigen zijn afgeleid van de middenbak van ICM0 en zijn de ICRm rijtuigen van nu.
Deze zijn gebouwd door Talbot te Aachen en van een overname was toen nog geen sprake dus dat hier Bombardier staat is mij een raadsel.
Deze dingen zijn heel simpel op te zoeken dus waarom staat dat hier dan fout?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.