Brandstofceltrein Coradia iLint van Alstom

Alstom bouwt 14 waterstoftreinen voor Nedersaksen

Treinfabrikant Alstom gaat veertien waterstoftreinen bouwen voor de Duitse vervoersautoriteit LNVG in de deelstaat Nedersaksen. De partijen ondertekenden daarvoor donderdag het contract in Wolfsburg. De treinen gaan vanaf december 2021 reizigers vervoeren tussen Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde en Buxtehude. De brandstofceltreinen vervangen de dieseltreinen die nu nog op dit traject rijden, waardoor er geen schadelijke stoffen meer worden uitgestoten. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Alstom bouwt 14 waterstoftreinen voor Nedersaksen | SpoorPro.nl
Brandstofceltrein Coradia iLint van Alstom

Alstom bouwt 14 waterstoftreinen voor Nedersaksen

Treinfabrikant Alstom gaat veertien waterstoftreinen bouwen voor de Duitse vervoersautoriteit LNVG in de deelstaat Nedersaksen. De partijen ondertekenden daarvoor donderdag het contract in Wolfsburg. De treinen gaan vanaf december 2021 reizigers vervoeren tussen Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde en Buxtehude. De brandstofceltreinen vervangen de dieseltreinen die nu nog op dit traject rijden, waardoor er geen schadelijke stoffen meer worden uitgestoten. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.