
Pier Eringa baalt van boete voor ProRail
Spoorbeheerder ProRail en spoorvervoerder NS hebben boetes gekregen van het ministerie van Infrastructuur en Milieu vanwege opnieuw tegenvallende prestaties in 2016 op de HSL-Zuid. ProRail kreeg een boete van 1,05 miljoen euro en NS moet 1,25 miljoen euro betalen aan het ministerie vanwege wanprestaties. Dat meldt demissionair staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur in een brief aan de Tweede Kamer. ProRail-topman Pier Eringa zegt in een reactie te balen van de boete.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Dat Pier Eringa niet blij is begrijp ik. Sinds zijn aantreden gaat het wel steeds beter ondanks de bijna structuele bemoeienis van de politiek. Bij het kopen van een kaartje betalen we straks meer aan boetes dan voor het vervoer. Als de overheid nog een bron van inkomsten zoekt in de “vervoerssector” weet ik er nog wel één; Boetes voor Rijkswaterstaat bij files. Net zo onzinnig als boetes voor incidenteel een km/h te hard rijden.
Het gaat niet om de regeltjes,maar om het doel dat we nastreven.
NS en Prorail. Lullig maar terecht.
Wat oa helpt is wanneer er 1 bijsturingsorganisatie is op de hsl voormaterieel en personeel. Nu krijg ik als treinpersoneel international soms een dienstkaartje van NSR. Men weet vaak ook niet waar treinpersoneel uithangt bij calamiteiten. En Prorail ga sneller over over op ombouwen met sandwich stammen op asd en bij stilstand.