Flirt-trein Stadler NS

ILT: extra afspraken nodig voor testritten met treinen

Foto: Marieke van Gompel

Er dienen extra afspraken of regels te komen voor de proefritten van nieuwe treinen die nog niet zijn toegelaten op het spoor. Dat stelt de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) in een rapport over een incident op 29 april 2016. Daarbij reed een trein van NS Internationaal tijdens een testrit met 140 kilometer per uur door een wissel bij Dronten waar een snelheid van 80 was toegestaan. Bij het voorval vielen geen gewonden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “ILT: extra afspraken nodig voor testritten met treinen”

Afspraken maken en een RI&E… even serieus. Dat zijn startvoorwaarden voor een beproevingsrit. Een beproevingsritleider mag de trein niet eens laten vertrekken wanneer dit ontbreekt. Jammer dat door deze miskleun nu de branche weer eens negatief in het nieuws komt, bedankt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ILT: extra afspraken nodig voor testritten met treinen | SpoorPro.nl
Flirt-trein Stadler NS

ILT: extra afspraken nodig voor testritten met treinen

Foto: Marieke van Gompel

Er dienen extra afspraken of regels te komen voor de proefritten van nieuwe treinen die nog niet zijn toegelaten op het spoor. Dat stelt de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) in een rapport over een incident op 29 april 2016. Daarbij reed een trein van NS Internationaal tijdens een testrit met 140 kilometer per uur door een wissel bij Dronten waar een snelheid van 80 was toegestaan. Bij het voorval vielen geen gewonden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “ILT: extra afspraken nodig voor testritten met treinen”

Afspraken maken en een RI&E… even serieus. Dat zijn startvoorwaarden voor een beproevingsrit. Een beproevingsritleider mag de trein niet eens laten vertrekken wanneer dit ontbreekt. Jammer dat door deze miskleun nu de branche weer eens negatief in het nieuws komt, bedankt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.