Onthulling van de R-net treinen bij NedTrain in Leidschendam

NS onthult nieuwe R-net treinen in Leidschendam

Foto: Provincie Zuid-Holland

Bij onderhoudsbedrijf NedTrain in Leidschendam zijn woensdag de nieuwe R-net treinen gepresenteerd waarmee NS vanaf 11 december gaan rijden tussen Alphen aan de Rijn en Gouda. De treinen zijn geproduceerd door de Zwitserse fabrikant Stadler en zijn van het type Flirt-3.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “NS onthult nieuwe R-net treinen in Leidschendam”

Mark Roozekrans|18.11.16|21:50

Mooi verhaal over de bereikbaarheid van de regio. Nu rijdt NS 32 spitstreinen tussen Leiden en Gouda (16 per richting). Die spitstreinen zorgen voor een kwartierdienst in de spits tussen Alphen en Leiden.
De doorgaande reiziger moet straks altijd overstappen in Alphen (in 2 min.)
Voor de kwartierdienst op Alphen – Leiden zet NS dan een sprinter in die kop maakt op spoor 1 te Alphen. Die sprinter zal zeer vaak in de weg staan om de vertraagde IC’s op Leiden – Utrecht in Alphen te laten kruisen.

Marc Busio|21.11.16|10:39

Dit zijn wel heel luxe treinen voor een ritje dat maximaal twintig minuten duurt. Aan de andere kant, het afblazen van het RijnGouwe-lightrailproject van een paar jaar geleden heeft natuurlijk veel geld bespaard en daar mag dus wel enige ‘compensatie’ voor de OV-gebruikers in deze regio tegenover staan. Bovendien, het zal altijd moeilijk blijven om voor zo’n enkelsporige ’tussenschakel’ in het hoofdnet het juiste materieel te kiezen en de juiste verbinding/dienstregeling te maken.

John rdam|25.11.16|19:03

De RET zou dit veel efficienter doen. Zonder WC bijvoorbeeld. Weggegooid geld. Op deze lijn is zwaar spoorwegverkeer zinloos. Had veel beter op lightrailniveau geexploiteerd kunnen worden. Want doorrijden naar Leiden zit er toch niet meer in. Dorpspolitiek op wielen, niet bedoeld om de reizigers het beste te bieden. Gemiste kansen dus.

bartrazin|30.11.16|22:46

Waar heb je in vredesnaam een wc voor nodig?RET krijgt wat dat betreft Carte Blanche van de regio.Als NS het in hun hoofd haalt om een sprinter niet met een wc uitvoert staat half het land op zijn kop maar de RET die mag dat wel.
Een ritje Den haag Centraal-Slinge is meer dan een half uur en een ritje Nesselande-Hoek van Holland strand dat straks werkelijkheid wordt nog meer.Lang leve het poldermodel.

Johanna Bac-Molenaar|04.01.17|17:16

Wij wonen op 100 meter van station Waddinxveen. Deze treinen maken veel meer herrie dan de oude NS treinen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.