Reliability engineer Pauline Poot van NedTrain

NS zoekt technische spoorprofessionals

AdvertisementOnderhoud aan treinen gebeurt steeds vaker via de digitale weg. Gegevens van een trein kunnen worden uitgelezen en in de toekomst gaan treinen zelf melden dat ze onderhoud nodig hebben. Desondanks blijft het nodig om de fysieke signalen van treinsystemen in de gaten te houden. Reliability engineers met technisch inzicht kunnen de ernst van een storing of defect inschatten en op basis daarvan de nodige acties bepalen.

Techniek brengt NS steeds verder, maar de spoorvervoerder heeft daarvoor ook de juiste mensen nodig. Daarom zoekt de spoorvervoerder hightech professionals met de juiste deskundigheid. Van techniek trainee tot reliability engineer en van maintenance development consultant en system engineer tot materieelmanager. Meer weten of solliciteren? Kijk op NStechwerk.nl.

Treinprestaties doormeten

Steeds meer werkzaamheden worden gedigitaliseerd als het om onderhoud van treinen gaat. Via een iPad kunnen monteurs gegevens van treinen uitlezen en vervolgens zien welke acties moeten worden gedaan om een probleem op te lossen. Maar ook fysieke signalen aan een trein of in een treinsysteem geven aan dat er onderhoudswerkzaamheden nodig zijn.

Reliability engineer Pauline Poot vertelt over statische analyses van lagers in de wielen van de SLT treinen. Lees hier haar verhaal.

Deze tekst is aangeboden door NS.

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.