Sprinter, Utrecht Centraal, station, NS

Siemens en Bombardier gaan 131 NS-Sprinters vernieuwen

Bombardier en Siemens gaan in het Duitse Aken 131 rijtuigen van de NS-Sprinters van het type SLT moderniseren. De rijtuigen krijgen daarbij grote nieuwe rolstoeltoegankelijke toiletten, een plek voor twee fietsen en een schuiftrede, zodat deze rijtuigen beter toegankelijk worden. Ook komen er twee duidelijke plaatsen voor rolstoelen met daarbij een speciale noodknop. Met de modernisering zijn vele tientallen miljoenen euro’s gemoeid. Het exacte bedrag wil NS niet bekendmaken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Siemens en Bombardier gaan 131 NS-Sprinters vernieuwen”

Klaaske de Boer|31.03.16|13:32

Graag ook stopcontacten.

Antoine Berben|01.04.16|03:52

Met andere woorden doordat deze relatief nieuwe treinstellen “nu” al de revisie in dienen te gaan wordt het dagelijks beschikbaar aantal treinstellen alleen nog maar weer wat lager.
Dientengevolge blijft er een steeds maar groter wordend tekort aan treinstellen en reiscapaciteit over dat simpelweg niet door instroom van voldoende nieuwe stellen zal worden gedekt.
Het kan overigens nog: verdrievoudig het aantal bestelde stellen bij Stadler en los zo deze problemen tenminste deels op!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Siemens en Bombardier gaan 131 NS-Sprinters vernieuwen | SpoorPro.nl
Sprinter, Utrecht Centraal, station, NS

Siemens en Bombardier gaan 131 NS-Sprinters vernieuwen

Bombardier en Siemens gaan in het Duitse Aken 131 rijtuigen van de NS-Sprinters van het type SLT moderniseren. De rijtuigen krijgen daarbij grote nieuwe rolstoeltoegankelijke toiletten, een plek voor twee fietsen en een schuiftrede, zodat deze rijtuigen beter toegankelijk worden. Ook komen er twee duidelijke plaatsen voor rolstoelen met daarbij een speciale noodknop. Met de modernisering zijn vele tientallen miljoenen euro’s gemoeid. Het exacte bedrag wil NS niet bekendmaken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Siemens en Bombardier gaan 131 NS-Sprinters vernieuwen”

Klaaske de Boer|31.03.16|13:32

Graag ook stopcontacten.

Antoine Berben|01.04.16|03:52

Met andere woorden doordat deze relatief nieuwe treinstellen “nu” al de revisie in dienen te gaan wordt het dagelijks beschikbaar aantal treinstellen alleen nog maar weer wat lager.
Dientengevolge blijft er een steeds maar groter wordend tekort aan treinstellen en reiscapaciteit over dat simpelweg niet door instroom van voldoende nieuwe stellen zal worden gedekt.
Het kan overigens nog: verdrievoudig het aantal bestelde stellen bij Stadler en los zo deze problemen tenminste deels op!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.