Intercity Direct, Traxx-locomotief, NS, station Breda

ILT: geen verbod op rijtuigen Intercity Direct

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) ziet geen aanleiding om de rijtuigen die worden gebruikt voor de Intercity Direct te verbieden. Dat meldt staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu aan de Tweede Kamer. ILT deed onderzoek naar de veiligheid van de rijtuigen, nadat NS een extra veiligheidsinstructie naar het rijdend personeel had gestuurd. Daarin waarschuwde de spoorvervoerder dat de rijtuigen bij ongelijkmatige bezetting in elkaar kunnen bufferen.

NS verstrekte op 15 oktober een veiligheidsbericht aan het rijdend personeel van Intercity Direct-treinen die in ‘Sandwichbedrijf’ rijden. Daarin stond dat met een extreem volle trein waarvan één rijtuig is ontruimd niet verder gereden mag worden dan het eerstvolgende station.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “ILT: geen verbod op rijtuigen Intercity Direct”

Karel|07.12.15|15:35

Laat DB/Arriva de HSL maar overnemen, NS faalt alleen maar!

Lars Vervoort|10.12.15|10:22

is er überhaupt nog iemand die de mening van ILT serieus neemt na het Fyra debacle?

John rdam|10.12.15|15:30

Is er überhaupt nog reden om serieus in te gaan op welke misstand dan ook die door de maatschappij voor beter OV wordt aangekaart?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ILT: geen verbod op rijtuigen Intercity Direct | SpoorPro.nl
Intercity Direct, Traxx-locomotief, NS, station Breda

ILT: geen verbod op rijtuigen Intercity Direct

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) ziet geen aanleiding om de rijtuigen die worden gebruikt voor de Intercity Direct te verbieden. Dat meldt staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu aan de Tweede Kamer. ILT deed onderzoek naar de veiligheid van de rijtuigen, nadat NS een extra veiligheidsinstructie naar het rijdend personeel had gestuurd. Daarin waarschuwde de spoorvervoerder dat de rijtuigen bij ongelijkmatige bezetting in elkaar kunnen bufferen.

NS verstrekte op 15 oktober een veiligheidsbericht aan het rijdend personeel van Intercity Direct-treinen die in ‘Sandwichbedrijf’ rijden. Daarin stond dat met een extreem volle trein waarvan één rijtuig is ontruimd niet verder gereden mag worden dan het eerstvolgende station.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “ILT: geen verbod op rijtuigen Intercity Direct”

Karel|07.12.15|15:35

Laat DB/Arriva de HSL maar overnemen, NS faalt alleen maar!

Lars Vervoort|10.12.15|10:22

is er überhaupt nog iemand die de mening van ILT serieus neemt na het Fyra debacle?

John rdam|10.12.15|15:30

Is er überhaupt nog reden om serieus in te gaan op welke misstand dan ook die door de maatschappij voor beter OV wordt aangekaart?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.