Régio 2N, Bombardier, Frankrijk

Nieuwe Franse treinen te hoog voor spoortunnel

De recent aangeschafte Bombardier-treinen van de Franse spoorwegmaatschappij SNCF zijn te hoog voor de tunnel tussen de Franse grensplaats Menton en het Italiaanse Ventimiglia. Dat betekent dat reizigers voor de tunnel moeten overstappen op een andere, kleinere trein. Het is de tweede tegenvaller met deze trein voor de Franse spoorwegen, want de treinen bleken eerder al te breed voor sommige perrons.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Steven Don

2 reacties op “Nieuwe Franse treinen te hoog voor spoortunnel”

Arco Sierts|22.07.15|14:11

Bijvijlen?!? Het lijkt me meer voor de hand liggend dat de rails wat lager wordt gelegd :)

Antoine Berben|23.07.15|14:29

Met de Franse slag dus!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe Franse treinen te hoog voor spoortunnel | SpoorPro.nl
Régio 2N, Bombardier, Frankrijk

Nieuwe Franse treinen te hoog voor spoortunnel

De recent aangeschafte Bombardier-treinen van de Franse spoorwegmaatschappij SNCF zijn te hoog voor de tunnel tussen de Franse grensplaats Menton en het Italiaanse Ventimiglia. Dat betekent dat reizigers voor de tunnel moeten overstappen op een andere, kleinere trein. Het is de tweede tegenvaller met deze trein voor de Franse spoorwegen, want de treinen bleken eerder al te breed voor sommige perrons.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Steven Don

2 reacties op “Nieuwe Franse treinen te hoog voor spoortunnel”

Arco Sierts|22.07.15|14:11

Bijvijlen?!? Het lijkt me meer voor de hand liggend dat de rails wat lager wordt gelegd :)

Antoine Berben|23.07.15|14:29

Met de Franse slag dus!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.